Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti (CROSBI ID 675625)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Togonal, Marijana ; Uldrijan, Ivan
hrvatski
Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti
U radu "Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti" na korpusu od 321 članka vjerske tematike analizirali smo jezično-stilska, semantička, leksička, informativna i druga obilježja naslova. Metodom analize sadržaja članaka u najtiražnijim hrvatskim dnevnim novinama - Jutarnjem listu, Večernjem listu, Slobodnoj Dalmaciji, Novom listu, Glasu Slavonije i 24 sata - izdvojili smo tekstove isključivo vjerske tematike kao dio širega projekta kojemu je cilj bio utvrditi zastupljenost i našin obrade vjerskih tema u suvremenim hrvatskim medijima. Za potrebe projektnoga istraživanja izrađena je analitička matrica sa 60 klasifikacijskih kategorija dio kojih se odnosio i na određene specifičnosti glavnih naslova: njihovu informativnost, stilsku obilježenost, povezanost sa sadržajem teksta, odnosom tipa naslova i novinarskoga žanra kojemu tekst pripada i dr. S obzirom na to da su analizirani naslovi specifične tematike, primarni je cilj rada bio utvrditi prisutnost leksema koji pripadaju vjerskom semantičkom krugu u naslovu članka, čijom se uporabom jasno i informativno nedvojbeno upućuje na sadržaj teksta. Sekundarni je cilj istraživanja bio utvrditi neka opća obilježja oblikovanja naslova, poput suodnosa novinarskoga žanra i tipa naslova, (izvan)kontekstualnost i metatekstualnost naslova, sintaktička obilježja, prisutnost antroponima, toponima, stilskih figura, frazema i dr. Nakon provedenoga istraživanja i interpretacije rezultata zaključeno je da je veći dio naslova (dvije trećine od promatrana korpusa, odnosno 75 %) koji pripadaju informativno-izvještajnome žanru opremeljeno informativnim, denotativnim, nesenzacionalističkim i netendencioznim naslovima kojima se jasno prenose informacije čitateljima ili ih se pak pravilno i precizno upućuje na sadržaj članaka.
tiskani mediji, glavni naslovi, semantičko-stilska obilježja, informativnost
nije evidentirano
engleski
Religious Topics in Titles: Editorial Trends and Specificities
nije evidentirano
printed media, headlines, semantic and stylistic characteristics, informativeness
nije evidentirano
Podaci o prilogu
119-142.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru
Valković, Jerko
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište
978-953-8014-29-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096