Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti (CROSBI ID 675625)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Togonal, Marijana ; Uldrijan, Ivan Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti // Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru / Valković, Jerko (ur.). Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 119-142

Podaci o odgovornosti

Togonal, Marijana ; Uldrijan, Ivan

hrvatski

Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti

U radu "Vjerska tematika u naslovima: uređivački trendovi i specifičnosti" na korpusu od 321 članka vjerske tematike analizirali smo jezično-stilska, semantička, leksička, informativna i druga obilježja naslova. Metodom analize sadržaja članaka u najtiražnijim hrvatskim dnevnim novinama - Jutarnjem listu, Večernjem listu, Slobodnoj Dalmaciji, Novom listu, Glasu Slavonije i 24 sata - izdvojili smo tekstove isključivo vjerske tematike kao dio širega projekta kojemu je cilj bio utvrditi zastupljenost i našin obrade vjerskih tema u suvremenim hrvatskim medijima. Za potrebe projektnoga istraživanja izrađena je analitička matrica sa 60 klasifikacijskih kategorija dio kojih se odnosio i na određene specifičnosti glavnih naslova: njihovu informativnost, stilsku obilježenost, povezanost sa sadržajem teksta, odnosom tipa naslova i novinarskoga žanra kojemu tekst pripada i dr. S obzirom na to da su analizirani naslovi specifične tematike, primarni je cilj rada bio utvrditi prisutnost leksema koji pripadaju vjerskom semantičkom krugu u naslovu članka, čijom se uporabom jasno i informativno nedvojbeno upućuje na sadržaj teksta. Sekundarni je cilj istraživanja bio utvrditi neka opća obilježja oblikovanja naslova, poput suodnosa novinarskoga žanra i tipa naslova, (izvan)kontekstualnost i metatekstualnost naslova, sintaktička obilježja, prisutnost antroponima, toponima, stilskih figura, frazema i dr. Nakon provedenoga istraživanja i interpretacije rezultata zaključeno je da je veći dio naslova (dvije trećine od promatrana korpusa, odnosno 75 %) koji pripadaju informativno-izvještajnome žanru opremeljeno informativnim, denotativnim, nesenzacionalističkim i netendencioznim naslovima kojima se jasno prenose informacije čitateljima ili ih se pak pravilno i precizno upućuje na sadržaj članaka.

tiskani mediji, glavni naslovi, semantičko-stilska obilježja, informativnost

nije evidentirano

engleski

Religious Topics in Titles: Editorial Trends and Specificities

nije evidentirano

printed media, headlines, semantic and stylistic characteristics, informativeness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

119-142.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru

Valković, Jerko

Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište

978-953-8014-29-1

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija, Informacijske i komunikacijske znanosti