Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 998414

Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju


Mirković Moguš, Ana; Moslavac Bičvić, Diana
Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju // Putokazi, VI (2018), 2; 185-196 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju
(The Role and Potential of ICT in Preschool Education)

Autori
Mirković Moguš, Ana ; Moslavac Bičvić, Diana

Izvornik
Putokazi (2566-3755) VI (2018), 2; 185-196

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Informacijsko komunikacijska tehnologija, djeca, odgajatelji, učenje
(Information and communication technology, children, preschool educators, learning)

Sažetak
U ovom radu dan je pregled uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT-a) u predškolskom odgoju i obrazovanju u različitim zemljama. Provedeno je istraživanje kojim su ispitani stavovi budućih odgajatelja o ulozi i mogućnostima IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Cilj rada jest na temelju pregleda literature utvrditi činitelje koji promiču upotrebu IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju te one koji ju ograničavaju. Nadalje, proveden je i upitnik na uzorku od 35 studenata, oblikovan kao skala stavova gdje su studenti procijenili svoj stupanj slaganja s navedenim tvrdnjama o upotrebi IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Pregledom raznih istraživanja o IKT-u te predškolskom odgoju i obrazovanju moguće je izdvojiti barem tri činjenice koje opravdavaju važnost IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Primarno, IKT je većprisutan u svakodnevnom dječjem okruženju. Ove tehnologije nude nove mogućnosti jačanja mnogih aspekata obrazovne prakse u ranom djetinjstvu, i treće, postoji podrška i interes u cijelom području obrazovanja za razvoj i integraciju IKT-a u obrazovnu politiku, nastavni plan i program te praksu. Rezultati provedenog upitnika pokazali su i da budući odgajatelji uglavnom smatraju kako korištenje IKT-a kroz igru kao podršku prilikom proširivanja znanja o nekoj temi pomaže djeci da lakše usvoje nove sadržaje, ali i da je uporaba tehnologije prijetnja tradicionalnoj slobodnog igri te treba imati sekundarnu ulogu u odnosu na slobodnu igru u vrtiću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek