Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Čitaju li hrvatski potrošači deklaracije uz svježe povrće? (CROSBI ID 264108)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stupnišek, Ivan ; Cerjak, Marija Čitaju li hrvatski potrošači deklaracije uz svježe povrće? // Agroeconomia Croatica, 8 (2018), 1; 42-53

Podaci o odgovornosti

Stupnišek, Ivan ; Cerjak, Marija

hrvatski

Čitaju li hrvatski potrošači deklaracije uz svježe povrće?

Domaće tržište povrća karakterizira veliki uvoz, pri čemu su često kvaliteta i cijena uvezenog povrća niže od povrća domaćih proizvođača. Da bi domaći proizvođači bili konkurentni moraju prilagodili svoju ponudu potrošačima, a to znači da moraju poznavati ponašanje i stavove svojih potrošača. Cilj rada je utvrditi kupovno ponašanje potrošača svježeg povrća, važnost koju pridaju pojedinim obilježjima povrća pri njegovoj kupnji te utvrditi čitaju li hrvatski potrošači deklaracije na svježem povrću i koliko im vjeruju. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 417 potrošača svježeg povrća na području RH. Rezultati istraživanja su pokazali da većina potrošača najčešće kupuju svježe povrće u supermarketima, a zatim na tržnicama, pri čemu gotovo polovica njih kupuje uglavnom u samo jednom prodajnom kanalu. Potrošačima je najvažnija kvaliteta povrća koje kupuju, zatim podrijetlo, ali i oznaka koja jamči podrijetlo i kvalitetu. Većina ispitanika čita deklaracije često ili povremeno, te u većoj mjeri nisu zadovoljni postojećim deklaracijama i nemaju osobito povjerenja u informacije na istima. Dobiveni rezultati mogu poslužiti proizvođačima i trgovcima za razvoj strategija posebnog označavanja i deklariranja domaćeg povrća, te se tako istaknuti i pozicionirati na tržištu svježeg povrća.

potrošači, svježe povrće, obilježja povrća, deklaracije

nije evidentirano

engleski

Do Consumers in Croatia Read Labels on Fresh Vegetables?

nije evidentirano

consumers, fresh vegetables, vegetable attributes, labels

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (1)

2018.

42-53

objavljeno

1333-2422

1849-1146

Povezanost rada

Ekonomija, Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice