Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 998255

Gramatička kompetencija na periferiji standardnoga jezika


Mikić Čolić, Ana; Bjedov, Vesna
Gramatička kompetencija na periferiji standardnoga jezika // Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi ; Knjiga sažetaka / Čagalj, Ivana (ur.).
Katowice: Institut za slavenske filologije, Šlesko sveučilište u Katowicama, 2019. str. 102-103 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Gramatička kompetencija na periferiji standardnoga jezika
(Grammatical competence at the periphery of the standard language)

Autori
Mikić Čolić, Ana ; Bjedov, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi ; Knjiga sažetaka / Čagalj, Ivana - Katowice : Institut za slavenske filologije, Šlesko sveučilište u Katowicama, 2019, 102-103

Skup
Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi

Mjesto i datum
Katowice, Poljska, 7-9.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Gramatička kompetencija, nastavnici pripravnici hrvatskog jezika, standardni jezik
(Grammatical competence, teacher trainees of Croatian, standard language)

Sažetak
U ovome radu tematiziraju se odstupanja od standardnojezične norme na gramatičkoj razini. Na primjeru pismenih radova na stručnome ispitu nastavnika pripravnika hrvatskoga jezika utvrdit će se razina njihove gramatičke kompetencije. Naime, iako se od nastavnika hrvatskoga jezika očekuje najviši stupanj kompetencije na svim razinama jezičnoga opisa, analizirajući pismene radove nastavnika pripravnika uočeno je odstupanje od standardnojezične norme na gramatičkoj razini. Na građi od 90 pismenih radova analizirat će se uporaba veznika budući (da) i jer, s obzirom na to da, kako… tako, potom uporaba prijedloga kroz, koje odstupaju od normativnih preporuka, promjena rekcije glagola koristiti (se), nenormativno pisanje futura prvog kada zanaglasnica slijedi glagol koji završava na ti te položaj zanaglasnice u rečenici. Cilj je rada utvrditi razloge i čestotnost tih odstupanja, a primjenom kognitivnoga modela gramatičke kompetencije utvrdit će se i jesu li uočena odstupanja isključivo pogreške te može li se govoriti o dvojnostima ili čak o jezičnim promjenama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek