Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima (CROSBI ID 675552)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mornar, Mirta ; Jugović, Ivana ; Puzić, Saša ; Marušić, Iris ; Košutić, Iva ; Matić Bojić, Jelena Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima // 24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 110-110

Podaci o odgovornosti

Mornar, Mirta ; Jugović, Ivana ; Puzić, Saša ; Marušić, Iris ; Košutić, Iva ; Matić Bojić, Jelena

hrvatski

Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima

Hrvatska je, kao i druge zemlje EU, posljednjih godina suočena s porastom broja migranata i tražitelja azila. Pritom postojeća istraživanja upućuju na pretežno negativan stav prema imigrantima u Hrvatskoj (Čačić Kumpes, Kumpes i Gregurović, 2012 ; Gregurović, Kuti i Župarić- Iljić, 2016 ; Matić, Löw i Bratko, 2018). U takvom društvenom okruženju od posebne je važnosti istražiti kako se oblikuju stavovi mladih prema imigrantima kao društvenoj skupini koja se prema nekim svojim karakteristikama može razlikovati od društvene većine. Kada je riječ o ponašanju i stavovima mladih prema drugima i drugačijima, istraživanja ukazuju na značajnu ulogu socio-emocionalnih kompetencija (Durlak et al., 2011 ; Taylor et al., 2017). Prema CASEL modelu (Bridgeland, Bruce i Hariharan, 2013), socio-emocionalne kompetencije uključuju sljedeće dimenzije: svijest o sebi, upravljanje sobom, društvenu svijest, vještine međuljudskih odnosa te odgovorno odlučivanje. Cilj rada je ispitati povezanost stavova prema imigrantima s dimenzijama socio-emocionalnih kompetencija učenika. Polazi se od hipoteze da su razvijenije socio-emocionalne kompetencije povezane s pozitivnijim stavovima prema imigrantima. Istraživanje je provedeno tijekom šk. god. 2018./2019. na uzorku od 267 učenika 8. razreda iz 12 zagrebačkih osnovnih škola. Anketnim upitnikom ispitani su stavovi prema imigrantima, a uz njih i usredotočena svjesnost (engl. mindfulness), samokontrola, empatija, brižnost i agresivnost kao indikatori socio- emocionalnih kompetencija. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da su ključni prediktori pozitivnih stavova prema imigrantima veća brižnost i manja agresivnost. Empatija je također značajan prediktor, no gubi značajnost dodavanjem brižnosti i agresivnosti, dok usredotočena svjesnost i samokontrola nisu značajno doprinijele objašnjenju kriterija. Rezultati ovog istraživanja upućuju na važnost socio- emocionalnih kompetencija u suzbijanju negativnih stavova prema imigrantima.

socio-emocionalne kompetencije; stavovi prema imigrantima; empatija; učenici

nije evidentirano

engleski

Students' social and emotional competencies and attitudes towards immigrants

nije evidentirano

social-emotional competencies; attitudes towards immigrants; empathy; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

110-110.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Obrazovne znanosti