Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 998181

Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja


Babarović, Toni; Šverko, Iva; Blažev, Mirta; Dević, Ivan
Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja // 24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, 2019. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 998181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja
(Changes in adolescents' vocational interests structure after the 2-month career development school program)

Autori
Babarović, Toni ; Šverko, Iva ; Blažev, Mirta ; Dević, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, 2019, 82-82

Skup
24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11-13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
profesionalni interesi, stabilnost, diferenciranost, konzistentnost, Školski program profesionalnog razvoja
(vocational interests, stability, differentiation, consistency, Career development school program)

Sažetak
Cilj rada je utvrditi promjene u stukturalnim obilježjima profesionalnih interesa učenika uslijed sudjelovanja u školskom programu profesionalnog razvoja. Program je imao za cilj upoznati učenike osmih razreda sa svijetom rada, osvijestiti njihove profesionalne preferencije te razviti vještine donošenja profesionalnih odluka. U istraživanju je primijenjen nacrt s eksperimentalnom (N = 119) i kontrolnom (N = 137) skupinom te testiranjem prije i nakon tretmana. Intervencijski program je trajao dva mjeseca i uključivao osam jednosatnih grupnih radionica. Očekivalo se da bi tretman mogao dovesti do bolje diferenciranosti i konzistentnosti interesa, jer je već primijećen pozitivan učinak na smanjenje poteškoća pri odlučivanju te na povećanje profesionalne zrelosti učenika (Babarović, Blažev & Dević, 2019). Kao mjera RIASEC interesa primijenjen je upitnik UPI-48. Kao mjere diferenciranosti korištene su mjere raspršenja interesa te duljina dominantnog vektora na dimenzijama Ljudi-stvari i Podaci- ideje. Mjere konzistencije bazirale su se na bliskosti dva ili tri dominantna tipa interesa, te na mjeri podudarnosti profila interesa s kosinusnom funkcijom. Dodatno, stabilnost interesa provjerena je podudaranjem dominantnih tipova, korelacijama rezultata na RIASEC skalama te promjenom kuta dominantnog vektora između dva mjerenja. Rezultati su pokazali da su se interesi učenika vrlo malo promijenili, odnosno da su ostali stabilni, bez obzira na intervenciju. Promjene u konzistentnosti interesa nisu pronađene, kao niti promjene na većini mjera diferenciranosti. Stoga, iako su dosadašnji nalazi ukazali da ova intervencija može biti korisna za podizanje profesionalne spremnosti učenika, njeni učinci na formiranje diferenciranijih i konzistentnijih interesa nisu dokazani. Navedeno ide u prilog nalazima da se stabilni profesionalni interesi strukturiraju već u ranoj adolescenciji, te da se pri donošenju prvih profesionalnih odluka može osloniti na interese osnovnoškolaca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Toni Babarović (autor)

Avatar Url Mirta Blažev (autor)

Avatar Url Ivan Dević (autor)

Avatar Url Iva Šverko (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Babarović, Toni; Šverko, Iva; Blažev, Mirta; Dević, Ivan
Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja // 24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, 2019. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Babarović, T., Šverko, I., Blažev, M. & Dević, I. (2019) Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja. U: Jelić, M. & Tomas, J. (ur.)24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka.
@article{article, year = {2019}, pages = {82-82}, keywords = {vocational interests, stability, differentiation, consistency, Career development school program}, title = {Changes in adolescents' vocational interests structure after the 2-month career development school program}, keyword = {vocational interests, stability, differentiation, consistency, Career development school program}, publisher = {Filozofski fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu, Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font