Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu (CROSBI ID 63867)

Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija

Tomić, Draženko Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu // 100/140 : (100 godina nastave na hrvatskom jeziku i 140 godina od osnutka Učiteljske škole u Čakovcu) - zbornik / Legac, Vladimir ; Mikulan, Krunoslav (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 159-163

Podaci o odgovornosti

Tomić, Draženko

hrvatski

Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu

U doba kad prirodna i tehnička područja ljudskog znanja uzimaju sve više prostora u nastavnim kurikulima, filozofske i sociološke odgojno-obrazovne discipline još uvijek traju u programima visokoškolske izobrazbe učitelja i odgojitelja: filozofija odgoja, etika i sociologija obrazovanja. Ti, po nekim mišljenjima propedeutički kolegiji, u vrtićkoj i nastavnoj praksi su nezaobilazni kad se radi o formativnoj dimenziji samog učitelja i odgojitelja, pa posredno, i o svim onim implicitnim pojavama obuhvaćenim pojmom skriveni kurikul. Odgoj u svojoj biti vrednovanje (dobro - loše), a vrednovanje se obavlja prema nekim vrednotama (čim se bavi filozofska disciplina aksiologija) ; odgoj je i normiranje, pa i uspostavljanje nekog ćudorednog poretka (etika) ; odgoj podrazumijeva i neke spoznajne procese (noetika) ; odgoj ima veze s lijepim kao takvim (estetika) a ne bi mu trebala biti strana ni logika. Dakle, filozofija kao filozofija odgoja uz sagledavanje sveg onog što odgoj jest i što može postati, vrši kao filozofija kritičko i kreativno promišljanje implicitnih i eksplicitnih odgojnih sadržaja, analiziranje pojmovlja u odgojnim znanostima i sintetiziranje spoznaja iz različitih odgojnih znanosti. Tako kolegij Filozofija odgoja kroz filozofski pristup odgojnoj problematici stvara početni okvir za razvoj profesionalne odgojiteljeve/učiteljeve autonomije i refleksivne odgojne prakse kako bi ga osposobila za promišljanje i unaprjeđivanje odgoja u njegovoj konkretnosti (ciljevi kolegija). Kolegij se realizira u drugoj godini Učiteljskog i Odgojiteljskog studija s po dva sata predavanja i dva seminara. K tom, u diplomskom studiju odgojitelja, kolegij Etika pruža pregled i analizu glavnih pojmova etike i moralnog vrednovanja pitanja odgoja i obrazovanja. Sociologija obrazovanja se realizira u trećoj godini Učiteljskog studija kako bi studenti bili sposobni fenomene iz područja školstva smjestiti u pripadajuća društvena okružja.

Filozofija odgoja, sociologija, Čakovec

nije evidentirano

engleski

Philosophy and Sociology in Educating Teachers in Čakovec

nije evidentirano

Philosophy of education, Sociology, Čakovec

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-163.

objavljeno

Podaci o knjizi

100/140 : (100 godina nastave na hrvatskom jeziku i 140 godina od osnutka Učiteljske škole u Čakovcu) - zbornik

Legac, Vladimir ; Mikulan, Krunoslav

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2019.

978-953-8115-60-8

Povezanost rada

Filozofija, Sociologija