Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što vrtić ima s tim? Pristup ranom predškolskom odgoju i obrazovanju i reprodukcija socijalnih nejednakosti u redovnom školovanju: analiza podataka pisa i timss istraživanja (CROSBI ID 675357)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Matković, Teo ; Dobrotić, Ivana ; Baran, Jelena Što vrtić ima s tim? Pristup ranom predškolskom odgoju i obrazovanju i reprodukcija socijalnih nejednakosti u redovnom školovanju: analiza podataka pisa i timss istraživanja // 4. Dani obrazovnih znanost "Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje". 2018. str. 66-66

Podaci o odgovornosti

Matković, Teo ; Dobrotić, Ivana ; Baran, Jelena

hrvatski

Što vrtić ima s tim? Pristup ranom predškolskom odgoju i obrazovanju i reprodukcija socijalnih nejednakosti u redovnom školovanju: analiza podataka pisa i timss istraživanja

Istraživanja ukazuju na važnost ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO) za razvoj kognitivnih i socijalnih vještina kod djece te njihovu pripremu za školu, pri čemu je učinak RPOO snažniji kod djece iz obitelji nižeg SES-a. Empirijske analize o socijalnim nejednakostima u pristupu obrazovanju i školskom uspjehu u Hrvatskoj dominantno su se orijentirale na kasnije stadije školovanja, dok područje RPOO- a ostaje nepoznanica. Stoga je cilj ovog rada utvrditi postojanje i obrasce povezanosti između pohađanja RPOO te kognitivnih postignuća u dobi od 10 i 15 godina u Hrvatskoj. Konkretnije, ispituje se u hrvatskom kontekstu postoji li veza između pohađanja RPOO i kasnijih kognitivnih vještina iz područja matematike, čitanja i prirodoslovlja te razlikuje li se taj učinak s obzirom na SES roditelja. Korištenjem podataka prikupljenih za Hrvatsku u okviru PISA i TIMSS istraživanja (2009-2015) provjerava se sukladnost rezultata s teorijski izvedenim konceptom o „kompenzacijskom učinku“ RPOO-a. Analiza reprezentativnih nacionalnih poduzoraka pet međunarodnih istraživanja za Hrvatsku nije pružila potporu hipotezi o „kompenzacijskom učinku“, ali je u većini slučajeva utvrđen određeni opći doprinos dugotrajnijeg pohađanja RPOO kognitivnim postignućima učenika od petine do desetine raspona jedne „razine kompetencije“ u TIMSS i PISA testovima, a koji se ne može objasniti obrazovanjem ili zanimanjem roditelja, migracijskim zaleđem, sastavom kućanstva ili obilježjima lokalne sredine. Promatrano u okviru obilježja hrvatskog sustava RPOO, koji je slabo priuštiv i dostupan djeci nižeg SES-a, a i u ovom radu ustanovljene velike nejednakosti u učestalosti i trajanju pohađanja programa s obzirom na SES roditelja, posebno razinu njihova obrazovanja, rad dodatno ukazuje na mehanizam efektivnog održavanja nejednakosti u pristupu obrazovanju u Hrvatskoj.

rani i predškolski odgoj i obrazovanje, obrazovne nejednakosti, kompenzacijska hipoteza, kognitivne vještine, efektivno održane nejednakost

nije evidentirano

engleski

What did the kindergarten have with that? Access to Early Childhood Education and Care and Reproduction of Social Inequalities in Regular Education: Analysis of PISA and TIMSS data

nije evidentirano

early childhood education and care, educational inequalities, cognitive skills

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-66.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. Dani obrazovnih znanost "Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje"

Podaci o skupu

4. Dani obrazovnih znanost "Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje"

predavanje

25.10.2018-26.10.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice