Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj povrata ispušnih plinova na pojavu detonantnoga izgaranja u suvremenim Ottovim motorima (CROSBI ID 426286)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Božić, Mladen Utjecaj povrata ispušnih plinova na pojavu detonantnoga izgaranja u suvremenim Ottovim motorima / Lulić, Zoran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2018

Podaci o odgovornosti

Božić, Mladen

Lulić, Zoran

hrvatski

Utjecaj povrata ispušnih plinova na pojavu detonantnoga izgaranja u suvremenim Ottovim motorima

U okviru doktorskog rada izrađen je i opisan eksperimentalni postav za istraživanje izgaranja u cilindru motora. Na izrađenom eksperimentalnom postavu istraživan je utjecaj povrata ispušnih plinova na pojavu detonantnoga izgaranja u motoru s unutarnjim izgaranjem. S obzirom na iznimno velik broj parametara koji utječu na rad motora definirani su glavni utjecajni parametri te je izrađen plan pokusa. Sukladno planu provedena su opsežna mjerenja od sveukupno 499 izmjerenih radnih točaka motora na osnovu kojih je napravljeno istraživanje te su doneseni zaključci. Eksperimentalnim pristupom ispitivanju motora s unutarnjim izgaranjem istraživani su utjecaji povrata dijela ispušnih plinova na sklonost nepravilnom (detonantnom) izgaranju kod Ottovog motora. Suzbijanjem nepravilnog izgaranja omogućeno je poboljšanje karakteristika motora poput većeg srednjeg indiciranog tlaka iz jednake količine utrošenog goriva što proporcionalno znači i veću korisnost motora. Provedena eksperimentalna ispitivanja obuhvaćaju novi pristup, gdje se temperatura ispuha mijenja s grijačem zraka i hlađenim povratom ispušnih plinova (s više različitih volumnih udjela) sa svrhom postizanja željene temperature neizgorjele smjese u cilindru za vrijeme izgaranja. Ponajprije su mjerene radne točke motora na kojima su s dodatkom udjela povrata ispušnih plinova i optimiranjem kuta paljenja uočena znatna poboljšanja u ostvarenom srednjem indiciranom tlaku. Nakon toga ispitani su pojedini utjecaji povrata ispušnih plinova na proces izgaranja tako da su izolirani i evaluirani. Konačno, prikupljene su i analizirane točke na nižoj brzini vrtnje, nižem kompresijskom omjeru te sa i bez tlaka nabijanja u svrhu ostvarivanja šireg pogleda na utjecaj povrata ispušnih plinova na izgaranje u cilindru motora. Rezultati upućuju na to da je od tri poznata utjecaja povrata ispušnih plinova na izgaranje u cilindru (brzina širenja fronte plamena, kemijski utjecaj, toplinski utjecaj) dominantan toplinski utjecaj na temperaturu neizgorjele smjese koja utječe na sklonost pojavi detonantnoga izgaranja. Istražena je mogućnost poboljšanja procesa izgaranja u motorima s unutarnjim izgaranjem optimizacijom količine povrata ispušnih plinova s ciljem suzbijanja pojave detonantnoga izgaranja.

eksperiment, motor s unutarnjim izgaranjem, povrat ispušnih plinova, detonacija, temperatura neizgorjele smjese

nije evidentirano

engleski

Influence of the Exhaust Gas Recirculation on the Occurrence of Knock in Modern SI Engines

nije evidentirano

experiment, internal combustion engine, exhaust gas recirculation, knock, end-gas temperature

nije evidentirano

Podaci o izdanju

135

06.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo