Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Identifikacija i karakterizacija parametara rada HCCI motora pri pogonu bioplinom (CROSBI ID 426285)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vučetić, Ante Identifikacija i karakterizacija parametara rada HCCI motora pri pogonu bioplinom / Prof. dr. sc. Zoran Lulić (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2018

Podaci o odgovornosti

Vučetić, Ante

Prof. dr. sc. Zoran Lulić

hrvatski

Identifikacija i karakterizacija parametara rada HCCI motora pri pogonu bioplinom

Kontinuiranim povećanjem broja motornih vozila te njihovog utjecaja na globalno zatopljenje, dopuštene vrijednosti onečišćujućih tvari iz motora s unutarnjim izgaranjem sve se više smanjuju te se potiče upotreba obnovljivih izvora energije. Kao potencijalno rješenje za smanjenje emisija štetnih tvari te korištenje obnovljivih izvora energije nameće se HCCI (engl. Homogeneous Charge Compression Ignition) motor pogonjen bioplinom koji kao prednost ima nižu emisiju dušikovih oksida i krutih čestica te istovremeno visoku učinkovitost poput Dieselovog motora. Uz navedene prednosti, glavni nedostatak je otežana kontrola procesa izgaranja, što je ujedno i glavni razlog izostanka primjene HCCI motora u komercijalne svrhe. S obzirom na to da HCCI motor može biti pogonjen raznim gorivima, u ovom istraživanju kao pogonsko gorivo upotrebljeno je više goriva, benzin kao referentno gorivo te različite smjese bioplina koje u različitim volumnim omjerima metana i ugljikovog dioksida simuliraju različite „kvalitete“ bioplina. Zbog relativno visoke temperature samozapaljenja bioplina, istražen je utjecaj pojedinih radnih parametara na zapaljenje smjese te značajke rada motora. Kako bi se pokazale potencijalne prednosti HCCI motora, u ovom istraživanju HCCI način rada uspoređen je s konvencionalnim načinom rada motora s vanjskim izvorom paljenja smjese, odnosno Ottovim načinom rada (engl. Spark Ignition, SI). Cilj ovog istraživanja je usporedba i karakterizacija dva različita načina izgaranja na istom motoru s različitim kompresijskim omjerima i različitim gorivima pri sličnim radnim uvjetima. Ispitivanje motora provedeno je pri istom opterećenju, tj. pri istom srednjem indiciranom tlaku motora (engl. Indicated Mean Effective Pressures, IMEP) za Ottov i HCCI način izgaranja pri istoj brzini vrtnje motora. Mjerenja su provedena na eksperimentalnom postavu gdje jezgru čini jednocilindarski zrakom hlađeni motor koji može raditi kako u HCCI tako i u Ottovom načinu rada. Karakterizacija obuhvaća usporedbu tlaka u cilindru motora, temperature, brzinu oslobađanja topline, te usporedbu učinkovitosti motora i emisija HC (engl. hydrocarbons), CO (engl. carbon monoxide) i NOX (engl. nitrogen oxides).

HCCI motor, eksperimentalno ispitivanje, bioplin

nije evidentirano

engleski

Identification and Characterisation of the Operating Parameters of HCCI Engine Fuelled by Biogas

nije evidentirano

HCCI engine, experimental testing, biogas

nije evidentirano

Podaci o izdanju

214

06.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo