Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova (CROSBI ID 675255)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Pervan, Petra Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 116-116

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Pervan, Petra

hrvatski

Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova

Prema Teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles i sur., 1983 ; Wigfield i Eccles, 2000), socijalni kontekst, kognitivni procesi i motivacijska uvjerenja su prediktori različitih ponašanja u školskom kontekstu, kao što su školsko postignuće, uključenost u nastavu i učenje te ustrajnost. No, dosadašnja istraživanja u okviru ovog pristupa rjeđe su se bavila ustrajnošću kao kriterijskom varijablom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između učenika koji pohađaju različite gimnazijske smjerove u motivacijskim varijablama vezanim uz matematiku (ciljevima postignuća, subjektivnoj vrijednosti matematike i samoefikasnosti u matematici), njihovoj ustrajnosti i uključenosti u učenje i nastavu ovog predmeta. Uz to, cilj je bio ispitati jesu li subjektivna vrijednost zadatka i samoefikasnost medijatori u odnosu između ciljeva postignuća i različitih vrsta uključenosti te ustrajnosti. U istraživanju je sudjelovalo 392 učenika trećih razreda prirodoslovno-matematičkih, općih i jezičnih gimnazija iz Zagreba. Primijenjene su skale samoprocjene za navedene varijable. Pokazalo se da učenici prirodoslovno-matematičkih gimnazija imaju više rezultate na emocionalnoj uključenosti, samoefikasnosti i subjektivnoj vrijednosti matematike od učenika općih i jezičnih gimnazija, kao i u ciljevima ovladavanja putem uključivanja i izbjegavanja te ciljevima izvedbe putem uključivanja. Nadalje, učenici prirodoslovno-matematičkih i općih gimnazija bihevioralno i kognitivno su uključeniji od učenika jezičnih gimnazija. U ustrajnosti nisu dobivene značajne razlike s obzirom na vrstu gimnazijskog usmjerenja. Vrijednost zadatka i samoefikasnost su medijatori između svih ciljeva postignuća (osim cilja izvedbe putem izbjegavanja) i različitih oblika uključenosti i ustrajnosti. Nisu dobivene razlike u pristajanju modela za uzorke učenika iz različitih škola

ustrajnost ; ciljevi postignuća ; subjektivna vrijednost ; uključenost ; matematika

nije evidentirano

engleski

Motivational Beliefs, Grit, and Engagement in Mathematics in Students of Different High Schools

nije evidentirano

grit ; achievement goals ; subjective task value ; engagement ; mathematics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

116-116.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija