Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 996914

Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova


Pavlin-Bernardić, Nina; Putarek, Vanja; Pervan, Petra
Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, 2019. str. 116-116 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 996914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova
(Motivational Beliefs, Grit, and Engagement in Mathematics in Students of Different High Schools)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Pervan, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, 2019, 116-116

Skup
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Republika Hrvatska, 11-13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ustrajnost ; ciljevi postignuća ; subjektivna vrijednost ; uključenost ; matematika
(grit ; achievement goals ; subjective task value ; engagement ; mathematics)

Sažetak
Prema Teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles i sur., 1983 ; Wigfield i Eccles, 2000), socijalni kontekst, kognitivni procesi i motivacijska uvjerenja su prediktori različitih ponašanja u školskom kontekstu, kao što su školsko postignuće, uključenost u nastavu i učenje te ustrajnost. No, dosadašnja istraživanja u okviru ovog pristupa rjeđe su se bavila ustrajnošću kao kriterijskom varijablom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između učenika koji pohađaju različite gimnazijske smjerove u motivacijskim varijablama vezanim uz matematiku (ciljevima postignuća, subjektivnoj vrijednosti matematike i samoefikasnosti u matematici), njihovoj ustrajnosti i uključenosti u učenje i nastavu ovog predmeta. Uz to, cilj je bio ispitati jesu li subjektivna vrijednost zadatka i samoefikasnost medijatori u odnosu između ciljeva postignuća i različitih vrsta uključenosti te ustrajnosti. U istraživanju je sudjelovalo 392 učenika trećih razreda prirodoslovno-matematičkih, općih i jezičnih gimnazija iz Zagreba. Primijenjene su skale samoprocjene za navedene varijable. Pokazalo se da učenici prirodoslovno-matematičkih gimnazija imaju više rezultate na emocionalnoj uključenosti, samoefikasnosti i subjektivnoj vrijednosti matematike od učenika općih i jezičnih gimnazija, kao i u ciljevima ovladavanja putem uključivanja i izbjegavanja te ciljevima izvedbe putem uključivanja. Nadalje, učenici prirodoslovno-matematičkih i općih gimnazija bihevioralno i kognitivno su uključeniji od učenika jezičnih gimnazija. U ustrajnosti nisu dobivene značajne razlike s obzirom na vrstu gimnazijskog usmjerenja. Vrijednost zadatka i samoefikasnost su medijatori između svih ciljeva postignuća (osim cilja izvedbe putem izbjegavanja) i različitih oblika uključenosti i ustrajnosti. Nisu dobivene razlike u pristajanju modela za uzorke učenika iz različitih škola

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vanja Putarek (autor)

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Pavlin-Bernardić, Nina; Putarek, Vanja; Pervan, Petra
Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, 2019. str. 116-116 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Putarek, V. & Pervan, P. (2019) Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova. U: Jelić, M. & Tomas, J. (ur.)24. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, year = {2019}, pages = {116-116}, keywords = {ustrajnost, ciljevi postignu\'{c}a, subjektivna vrijednost, uklju\v{c}enost, matematika}, title = {Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uklju\v{c}enost u matematiku kod u\v{c}enika razli\v{c}itih gimnazijskih smjerova}, keyword = {ustrajnost, ciljevi postignu\'{c}a, subjektivna vrijednost, uklju\v{c}enost, matematika}, publisher = {Filozofski fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu, Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Republika Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {116-116}, keywords = {grit, achievement goals, subjective task value, engagement, mathematics}, title = {Motivational Beliefs, Grit, and Engagement in Mathematics in Students of Different High Schools}, keyword = {grit, achievement goals, subjective task value, engagement, mathematics}, publisher = {Filozofski fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu, Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Republika Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font