Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Postavka o društvenoj koheziji u kulturnim politikama, na primjeru Hrvatske (CROSBI ID 675198)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka ; Tomić-Koludrović, Inga Postavka o društvenoj koheziji u kulturnim politikama, na primjeru Hrvatske // VII. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva - Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti - Knjiga sažetaka / Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2019. str. 50-51

Podaci o odgovornosti

Petrić, Mirko ; Zdravković, Željka ; Tomić-Koludrović, Inga

hrvatski

Postavka o društvenoj koheziji u kulturnim politikama, na primjeru Hrvatske

Unatoč dugoj tradiciji u sociološkoj znanosti te brojnim preispitivanjima koja je doživio u njezinoj novijoj povijesti, u području kulturne politike pojam „društvene kohezije“ nema široko prihvaćeno i „dionicima“ jasno značenje, kakvo bi u tom području trebalo očekivati. Ovo je osobito primjetno u onom dijelu javnih politika koje pristupaju kulturi kao pretežno „ekonomskoj temi“, kojima je središnji trop tzv. „kreativna ekonomija“ i koje su od sredine 1990-ih do danas postale „globalnom ortodoksijom“ (Schlesinger, 2016). Potreba „izoštravanja leća“ pod kojima se promatraju postavke koje se tiču „kulture, povezanosti i društvene kohezije“ (Baeker, 2002) konstatirana je već na početku pohoda „kreativnih industrija“ i „kreativne ekonomije“, no do današnjih dana izostaje u dokumentima koji se tiču kulturnih politika. To vrijedi i za dokumente Europske unije, uključujući i onaj ciljano posvećen „proučavanju ekonomije kulture u Europi“ (KEA 2006). U priopćenju se pokazuje da je postavka o „društvenoj koheziji“ koju bi trebale stvoriti kulturne djelatnosti usmjerene prvenstveno na dohodovnost neutemeljena u realnostima i potrebama hrvatskog društva. Takav se zaključak utemeljuje u teorijskom razmatranju o implikacijama pojmova „društvene kohezije“ i različitih oblika „kreativne ekonomije“, Reckwitzovom (2017) objašnjenju dobitnika i gubitnika postindustrijske tranzicije, proturječnoj upotrebi pojma „kultura“ u kulturnim politikama, te empirijskoj građi o kulturnoj potrošnji u Hrvatskoj i klasnoj strukturi hrvatskog društva, prikupljenoj anketnim ispitivanjima na nacionalno reprezentativnom uzorku, provedenima 2015. (SNFS SCOPES 152626) te 2018. godine (GENMOD, HRZZ-IP-2016-06-6010). Zaključak je da se - umjesto povećavanja „društvene kohezije“ očekivanog u političkoj retorici – daljnjom gradnjom kulturnih politika na ciljevima zaostalim iz Lisabonske agende (2000), može samo povećati društvena polarizacija. S obzirom na realnosti hrvatskog društva, postavke Nove europske agende za kulturu (2018), koje prepoznaju i naglašavaju njezinu društvenu vrijednost, bile bi primjerenije željenoj svrsi.

Hrvatska, kulturna politika, kreativne industrije, kreativna ekonomija, društvena kohezija

nije evidentirano

engleski

The precept of social cohesion in cultural policies, on the example of Croatia

nije evidentirano

Croatia, cultural policy, creative industries, creative economy, social cohesion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

50-51.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VII. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva - Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti - Knjiga sažetaka

Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja

Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo

978-953-8070-13-6

Podaci o skupu

7. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva: Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti

predavanje

11.04.2019-12.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice