Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije (CROSBI ID 63777)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mandarić, Valentina Blaženka Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije // 50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012. / Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica et al. (ur.). Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila, 2015. str. 431-444

Podaci o odgovornosti

Mandarić, Valentina Blaženka

hrvatski

Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije

Autor kroz analizu nekih prijekoncilskih dokumenata iznosi viđenje kršćanskog odgoja u tom razdoblju. U kratkom opisu kršćanskog odgoja upućuje na temeljne aktere općenito u odgoju, pa tako i kršćanskom: obitelj, Crkvu i društvo. Važan katehetski zamah dogodio se potkraj XIX. i početkom XX. stoljeća, unutar kojega trijumfira katekizam kao metoda i sadržaj. Katehetska obnova osobito je osnažena objavom dvaju dokumenata: Acrebo nimis i Provido sane. Autor kroz shematski prikaz donosi presjek povijesnog razvoja kateheze od 1870. do 1979. godine. Katehetska obnova odvijala se u dva smjera. Pod utjecajem humanističkih znanosti, u katehezi sve važnije mjesto zadobiva metoda. Autor kao primjer navodi Münchensku metodu. Osobitu pozornost posvećuje razvoju kerigmatkse kateheze, u kojoj najvažnije mjest zauzima sadržaj - kerigma. Kerigmatska katheza, i općenito obnova kateheze, izazvla je žive rasprave, osobito u nekim europskim zemljama. Autor kao primjer ističe Francusku, u kojoj je katehetska obnova naišla na otpor i kritiku, osobito od teologa "tomista". Na kraju članka autor donosi strukturalni prikaz Njemačkog katekizma iz 1955. godine u kojemu se može jasno uočiti novosti na području kateheze uoči početka Drugoga vatikanskog koncila. Autor smatra da je razvoj kateheze uvijek imao svoje dvostruko uporište: teološko ipedagoško, i to s izmjeničnim naglascima.

kršćanski odgoj ; kateheza ; katehetska obnova ; katekizam ; sadržaj kateheze ; metoda ; kerigmatska katheza

nije evidentirano

engleski

Christian Education between Pedagogization and Kerygmatization

nije evidentirano

Christian education ; catechesis ; catechetical renewal ; catechism ; contents of catechesis ; method ; kerygmatic catechesis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

431-444.

objavljeno

Podaci o knjizi

50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012.

Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Filić, Andrea

Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila

2015.

978-953-11-0955-0

Povezanost rada

Pedagogija, Teologija