Neki kvantitativni pokazatelji učinaka tolerancije eksperimentalnog programa ˝Tolerancijom do škole za sve˝ kroz kvantitativne analize podataka (CROSBI ID 63765)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sekušak-Galešev, Snježana ; Nikolić, Branko
hrvatski
Neki kvantitativni pokazatelji učinaka tolerancije eksperimentalnog programa ˝Tolerancijom do škole za sve˝ kroz kvantitativne analize podataka
Provedenim kvantitativnim analizama podataka pokazali su se značajni učinci eksperimentalnog programa: ˝Tolerancijom do škole za sve˝. Samopoimanje učenika u eksperimentalnoj skupini se je u nekim aspektima promijenilo. Učenici imaju bolji odnos prema svojim školskim obvezama i manje su usmjereni na tjelesni izgled. Kratko vrijeme provođenja programa nije omogućilo vidljive promjene na drugim područjima samopoimanja. U području zadovoljstva druženjem u školi došlo se do statistički značajnih pozitivnih promjena kod učenika u eksperimentalnoj skupini što ukazuje na stvaranje dobre osnove za razvoj poželjnih odnosa među učenicima i za razrednu dinamiku. Posebno treba naglasiti promjene tolerancije učenika eksperimentalne skupine do kojih je došlo nakon eksperimentalnog perioda. U odnosu na djelovanje eksperimentalnog programa kod učitelja, mogu se također vidjeti pozitivni učinci. Sveukupna tolerancija učitelja koji su bili uključeni u eksperimentalni program se povećala za razliku od učitelja kontrolne skupine kod koje jer došlo do smanjenja tolerancije od inicijalnog do finalnog ispitivanja. U inicijalnom ispitivanju učitelji eksperimentalne skupine značajno su niže procijenili ozračje u razredu u odnosu na učitelje u kontrolnim školama. Međutim, finalno istraživanje je pokazalo da je kod učitelja eksperimentalne skupine došlo do značajno pozitivnijih rezultata u odnosu na kontrolnu skupinu. Pokazalo se da učitelji nakon provođenja eksperimentalnog programa drugačije percipiraju situacije u razredu te vide razredno ozračje pozitivnijim nego ranije. Može se pretpostaviti da su i učitelji boljim osvještavanjem svojih doživljaja i odnosa u razredu tijekom programa mijenjali svoje ponašanje što je sve uz nastale promjene kod učenika doprinjelo boljoj klimi u razredu.
samopoimanje ; tolerancija ; učenici ; škola ; eksperimentalni program ; kvantitativna analiza
nije evidentirano
engleski
Some quantitative indicators of the effects of tolerance of the experimental program "Tolerance for school for all" through quantitative analysis of data
nije evidentirano
self-perception ; tolerance ; students ; school ; experimental program ; quantitative analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
169-192.
objavljeno
Podaci o knjizi
Igrić, Lijljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM
2014.
978-953-98972-3-7