Razvojne teškoće u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 63764)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Pintarić Mlinar, Liljana ; Sekušak-Galešev, Snježana
hrvatski
Razvojne teškoće u odgoju i obrazovanju
Tridesetak godina od zakonskih rješenja edukacijske integracije u Hrvatskoj, ona je još prema nizu ocjena položaja djece s teškoćama, odnosno njihove socijalne uključenosti na kontinuumu od predškolske dobi nadalje, u velikoj mjeri formalna. Njezina uspješna provedba otežana je zbog izostanka odgovarajuće potpore obiteljima i djeci, odgojiteljima i učiteljima, odnosno vršnjacima. Planiranje i oblici programa potpore uvjetovani su pak, primjerenim odabirom sustava procjene djetetovih odgojno-obrazovnih. Paradoksalno je da u tome postoji opasnost od postavljanja dijagnoze, jer bi ona mogla dovesti do obilježavanja i izolacije djeteta. Nasuprot tomu, njezina bi svrha trebala biti razumijevanje načina na koji dijete uči - ne samo nastavne sadržaje, nego i socijalne vještine. Razumijevanje djetetovih osobitosti omogućava odabir primjerenih metoda rada, čime se izjednačavaju mogućnosti djece s teškoćama da budu uspješni u školi jednako kao i njihovi vršnjaci. Na taj bi se način u značajnijoj mjeri izbjegle situacije u kojima je poštivanje dječjih prava prepušteno dobroj volji učitelja, stavu ravnatelja i stručnog tima škole, ali i osvještenosti i snazi roditelja da pruži potporu i izbori se za pravo svoga djeteta.
razvojne teškoće ; djeca s razvojnim teškoćama ; odgoj ; obrazovanje ; pedagogija
nije evidentirano
engleski
Developmental difficulties in uprbringing and education
nije evidentirano
developmental difficulties ; children with developmental difficulties ; upbringing ; education ; pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
8-24.
objavljeno
Podaci o knjizi
Učenik s teškoćama između škole i obitelji
Igrić, Lijljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM
2014.
978-953-98972-3-7