Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja (CROSBI ID 675074)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ogresta Jelena ; Rezo Ines ; Kožljan Petra Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka. Zagreb, 2019. str. 69-69

Podaci o odgovornosti

Ogresta Jelena ; Rezo Ines ; Kožljan Petra

hrvatski

Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja

Napuštanje srednje škole je ishod dugotrajnih procesa koji odražavaju međudjelovanje individualnih i kontekstualnih činitelja. Unatoč bogatim empirijskim spoznajama o činiteljima koji doprinose napuštanja srednje škole, postojeća istraživanja oskudijevaju podacima o životnim iskustvima mladih koji prekidaju srednju školu, socijalnim kontekstima u kojima se taj proces odvija te učincima tog iskustva na njihove životne perspektive. Cilj istraživanja je steći uvid u načine na koji mladi interpretiraju obrazovna iskustva i životne okolnosti koji su prethodili njihovu napuštanju srednje škole. Istraživanje je provedeno kao dio projekta FEHAP kojeg financira HRZZ. Korištena je metoda polustrukturiranog intervjua čija su pitanja slijedila kronološki tijek obrazovanja od osnovne škole do napuštanja srednje škole na uzorku 23 mlade osobe u dobi od 16 do 20 godina s iskustvom prekida srednje škole. Rezultati potvrđuju postojeće spoznaje o mladima koji napuštaju srednju školu kao heterogenoj skupini čija su iskustva obilježena djelovanjem činitelja unutar školskog okruženja kao što su: promjena škole, ponavljanje razreda, loš školski uspjeh, izostajanje, iskustvo međuvršnjačkog nasilja. Nove proizašle spoznaje odnose se na međudjelovanje školskih činitelja i pratećih nepovoljnih životnih događaja (promjena mjesta stanovanja, smrt roditelja, rastava braka roditelja, te narušeno tjelesno ili mentalno zdravlje) na odluku o napuštanju srednje škole. Iskustva djevojaka ukazuju na veći broj doživljenih nepovoljnih životnih događaja i prisutnost internaliziranih problema, dok su iskustva mladića obilježena s dugotrajnijom poviješću problema u obrazovanju, nedostatkom motivacije i nezainteresiranošću za školom te eksternaliziranim problemima. Ovakvo retrospektivno analiziranje odluka o prekidu srednje školu može koristiti u kreiranju intervencija kojima bi se pravovremeno djelovalo na rizične činitelje.

napuštanje srednje škole, obrazovna iskustva, životni događaji, kvalitativno istraživanje

Međunarodna konferencija

engleski

Dropping out from high school: Role of educational experiences and life events

nije evidentirano

high school drop out, educational experiences, life events, qualitative research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

69-69.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka

Zagreb:

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Socijalne djelatnosti