Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizualni identitet Stjepana III. Frankapana Ozaljskog u crkvi »Blasene Dywe Marie na Zmolcha Warhu« (CROSBI ID 263600)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jurković, Ivan Vizualni identitet Stjepana III. Frankapana Ozaljskog u crkvi »Blasene Dywe Marie na Zmolcha Warhu« // Croatica Christiana periodica : časopis Instituta za crkvenu povijest Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilista u Zagrebu, 42 (2018), 82; 1-10

Podaci o odgovornosti

Jurković, Ivan

hrvatski

Vizualni identitet Stjepana III. Frankapana Ozaljskog u crkvi »Blasene Dywe Marie na Zmolcha Warhu«

Radovi koje su od 1992. s prekidima do 2005. god. u pavlinskoj crkvi Rođenja B. D. Marije u Sveticama vodili djelatnici Konzervatorskog odjela u Karlovcu iznjedrili su na vidjelo freske među kojima i one Grgura Velikog i sv. Jeronima te ih i obnovili. Ta su dvojica svetaca »smještena« na podlučjima prozora istočnog zida svetišta ispod grbova koji su prepoznati kao – frankapanski. Neatribuirana slika jednoga od svetaca – sv. Stjepana Prvomučenika – nije međutim obnovljena. Premda je upozoreno da je donja datacija nastanka tih slika god. 1541., jedan dio stručnjaka smatra da ih je naručio Krsto Frankapan (†1527.), a drugi dio uporno prešućuje stvarne naručitelje. Krstin, dakle, nećak Stjepan III. sa sestrom Katarinom nije dao uresiti zidnim slikama samo unutrašnjost te crkve na Smolča Vrhu/Sveticama, već i onu kapele sv. Antuna Pustinjaka u Zadobarju (1539.). Kao i u svetičkoj crkvi, i u toj se kapeli ispod prizora »Navještenja« na desnoj strani istočnog zida nalazi freska »Kamenovanja sv. Stjepana«, sveca koji »prokazuje« donatora – Stjepana III.

freske u Sveticama, Stjepan III. Fankapan Ozaljski, vizualni identitet, simbolička komunikacija, (samo)promocija, 16. stoljeće

nije evidentirano

engleski

Visual Identity of Stephen III Frankapan of Ozalj in the Church of “Blasena Dywa Maria na Zmolcha Warhu” [Blessed Virgin Mary at Zmolcha Peak]

nije evidentirano

frescos in Svetice, Stephen III Frankapan of Ozalj, visual identity, symbolic communication, (self)promotion, 16th century

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42 (82)

2018.

1-10

objavljeno

0350-7823

1848-9982

Povezanost rada

Teologija, Povijest, Povijest umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost