Usporedna analiza stavova o učenju uz glazbu između učenika osnovnih i srednjih škola (CROSBI ID 674959)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drandić, Dijana ; Jadan, Elizabeta
hrvatski
Usporedna analiza stavova o učenju uz glazbu između učenika osnovnih i srednjih škola
Pozadinska glazba je prisutna u svakodnevnom životu učenika. Različita istraživanja sugeriraju da slušanje pozadinske glazbe za vrijeme učenja povećava kognitivne procese i koncentraciju. U istraživanju se krenulo od pretpostavke da učenici općenito slušaju glazbu dok uče. Istraživanje je provedeno na uzorku N=312 učenika osnovnih škola, sedmih i osmih razreda i učenika srednjih škola, prvih i drugih razreda. Dobiveni rezultati su pokazali da učenici slušaju glazbu uz učenje i da glazba pozitivno utječe na njihovu koncentraciju, pamćenje i učenje. Učenici koji u slobodno vrijeme slušaju klasičnu glazbu preferiraju slušati takvu glazbu kada uče u odnosu na učenike koji u slobodno vrijeme slušaju neku drugu vrstu glazbe. Učenicima osnovnih škola bliža je klasična glazba dok učenici srednjih škola više slušanju rock/pop glazbu te predlažu, s obzirom da rijetki nastavnici koriste glazbu u neglazbenim predmetima, da nastavnici češće koriste glazbu u nastavi. Dobiveni nalazi sugeriraju da će učenici sami u procesu učenja odlučiti koji im je glazbeni žanr inspirativan, kreativan i opuštajući, savršena pozadina uz učenje.
glazba, nastava, pamćenje, učenik, učenje uz glazbu
Zbornik je indeksiran u RILM i EBSCO bazama
engleski
Comparative Analysis of Attitudes Towards Learning with Music Expressed by Primary and Secondary School Students
nije evidentirano
music, creativity, teaching, memory, pupils, learning with music
nije evidentirano
Podaci o prilogu
137-148.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Šesti međunarodni simpozoj glazbenih pedagoga/ Sixth International symposium of music Pedagogues Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena/Music Education in the context of present and future changes:Glazba u školi-stanje i perspektive/Music in Schools-State and Perspectives
Svalina, Vesna
Osijek: Sveučilište Josipa Juraja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
978-953-6965-93-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096