Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi (CROSBI ID 426205)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Žnidarec Čučković, Ana
Vrcelj, Sofija
hrvatski
Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi
Tjelesna i zdravstvena kultura (TZK) dio je nacionalnih kurikuluma mnogih europskih zemalja jer pripada u obvezne sadržaje na primarnoj razini obrazovanja. U gotovo svim državama kao glavni cilj navodi se poticanje tjelesnog, osobnog i društvenog razvoja djece uz isticanje promicanja zdravog stila življenja. Ti se ciljevi ostvaruju kroz tradicionalna područja u TZK-u koja uključuju gimnastiku, igre, sport, plivanje i druge aktivnosti na otvorenom i ova područja u različitom omjeru prisutna su u svim europskim zemljama. Iako je u zakonskoj regulativi u većini zemalja Europske unije istaknuta važnost TZK, prema kriteriju sadržaja i vremenske zastupljenosti može se govoriti o zemljama koje visoko pozicioniraju tjelesnu i zdravstvenu kulturu jer su ciljevi kurikuluma obuhvatni, zemlje u kojima se marginalizira jer su ciljevi kurikuluma svedeni na jednu dimenziju i daje se manji udio vremena, te zemlje u kojima TZK ima podjednak status kao i ostali sadržaji. Zemlje koje vrednuju tjelesnu i zdravstvenu kulturu značajnu pozornost pridaju kvaliteti obrazovanju nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture vodeći računa o ravnomjernoj zastupljenosti sadržaja iz svih područja koja su važna za nastavu. Za razliku od njih, u zemljama koje marginaliziraju tjelesnu i zdravstvenu kulturu, nastavnicima nedostaju pedagoške kompetencije.
nacionalni kurikulum, tjelesna i zdravstvena kultura, primarno obrazovanje, komparativna analiza, pedagoške kompetencije
nije evidentirano
engleski
Comparative analysis of the national curriculum of physical education in primary education in Europe
nije evidentirano
national curriculum, physical and health culture, primary education, comparative analysis, pedagogical competence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
287
03.04.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka