Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi (CROSBI ID 426205)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Žnidarec Čučković, Ana Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi / Vrcelj, Sofija (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2019

Podaci o odgovornosti

Žnidarec Čučković, Ana

Vrcelj, Sofija

hrvatski

Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi

Tjelesna i zdravstvena kultura (TZK) dio je nacionalnih kurikuluma mnogih europskih zemalja jer pripada u obvezne sadržaje na primarnoj razini obrazovanja. U gotovo svim državama kao glavni cilj navodi se poticanje tjelesnog, osobnog i društvenog razvoja djece uz isticanje promicanja zdravog stila življenja. Ti se ciljevi ostvaruju kroz tradicionalna područja u TZK-u koja uključuju gimnastiku, igre, sport, plivanje i druge aktivnosti na otvorenom i ova područja u različitom omjeru prisutna su u svim europskim zemljama. Iako je u zakonskoj regulativi u većini zemalja Europske unije istaknuta važnost TZK, prema kriteriju sadržaja i vremenske zastupljenosti može se govoriti o zemljama koje visoko pozicioniraju tjelesnu i zdravstvenu kulturu jer su ciljevi kurikuluma obuhvatni, zemlje u kojima se marginalizira jer su ciljevi kurikuluma svedeni na jednu dimenziju i daje se manji udio vremena, te zemlje u kojima TZK ima podjednak status kao i ostali sadržaji. Zemlje koje vrednuju tjelesnu i zdravstvenu kulturu značajnu pozornost pridaju kvaliteti obrazovanju nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture vodeći računa o ravnomjernoj zastupljenosti sadržaja iz svih područja koja su važna za nastavu. Za razliku od njih, u zemljama koje marginaliziraju tjelesnu i zdravstvenu kulturu, nastavnicima nedostaju pedagoške kompetencije.

nacionalni kurikulum, tjelesna i zdravstvena kultura, primarno obrazovanje, komparativna analiza, pedagoške kompetencije

nije evidentirano

engleski

Comparative analysis of the national curriculum of physical education in primary education in Europe

nije evidentirano

national curriculum, physical and health culture, primary education, comparative analysis, pedagogical competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

287

03.04.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice