"Stari" i "novi" sadržaji u razrednoj nastavi matematike (CROSBI ID 674774)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Glasnović Gracin, Dubravka
hrvatski
"Stari" i "novi" sadržaji u razrednoj nastavi matematike
Nastava matematike ima dugu tradiciju i neki matematički sadržaji su stoljećima njen dio. Tako za geometriju i poučavanje računa (osnovnih aritmetičkih operacija) možemo reći da su sadržaji duboko ukorijenjeni u tradiciju i kulturu matematičke edukacije. S vremenom su nova saznanja u matematici i razvoj društva potencirali neke druge sadržaje koji su ušli u nastavu matematike, poput algebre i funkcija, posebice na srednjim i višim stupnjevima obrazovanja. Noviji kurikuli uključuju i sadržaje iz još «mlađih» matematičkih grana poput statistike i vjerojatnosti, a suvremena metodika matematike ukazuje i na važnost procjene i aktivnosti s uzorcima u nastavi. U ovom predavanju bit će riječi upravo o «novijim» i «mlađim» matematičkim sadržajima, koji nisu stoljećima ukorijenjeni u matematičke kurikule, a dio su suvremenih matematičkih programa pa tako uskoro i u Hrvatskoj. Mnogi učitelji razredne nastave nisu imali prilike tijekom svog formalnog obrazovanja upoznati se s metodičkim pristupima vezanima uz poučavanje uzoraka i procjene te s metodikom nastave statistike i vjerojatnosti u primarnom obrazovanju. Stoga će se u radu dati karakteristike i metodičke smjernice vezane uz novije sadržaje, kao i brojni primjeri koji se mogu primijeniti u praksi u razredu. Uzorci učenicima otkrivaju svijet matematike na privlačan i slikovit način. Prepoznavanje, uspoređivanje i analiza uzoraka su važne komponente intelektualnog razvoja učenika. Već i predmatematičke vještine tipa «nastavi niz» uključuju slaganje uzoraka, a u razrednoj nastavi ove se aktivnosti mogu proširiti zadatcima tipa Možeš li bez ispisivanja zaključiti koji je 12. član u tom nizu i sl. Osim uzoraka, i procjena je sve više vidljiva kao formalni zahtjev u kurikulima. Procjena je matematička vještina koja se odnosi na pogađanje ili aproksimaciju određene vrijednosti koja zamjenjuje stvarnu vrijednost na zadovoljavajući način. Ona ne znači nasumično pogađanje, već «educirano pogađanje» jer što više učenik ima iskustva s matematičkim strategijama to će moći točnije procijeniti zadanu vrijednost. Stoga je važno smisleno, vođeno i promišljeno uvoditi procjenu u primarno matematičko obrazovanje. Ta iskustva će učenicima pomoći kasnije u životu brže i racionalnije donositi prave odluke.
razredna nastav matematike, podatci, uzorci, procjena
nije evidentirano
engleski
"Old" and "new" content in elementary mathematics education
nije evidentirano
elementary mathematics education, data, patterns, estimation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
56-57.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Milin Šipuš, Željka
Zagreb: Školska knjiga
Podaci o skupu
8. kongres nastavnika matematika
predavanje
03.07.2018-05.07.2018
Zagreb, Hrvatska