Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja (CROSBI ID 426181)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bilal Zorić, Alisa
Mirjana Pejić Bach
hrvatski
Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja
Cilj je doktorske disertacije istražiti utjecaj različitih faktora kao što su demografski i financijski faktori, navike redovitog učenja, jasno definirani ciljevi nakon studiranja te prethodni uspjeh u srednjoškolskom obrazovanju na uspješnost studiranja mjerenu prosjekom ocjena, te istražiti postoji li veza između prosjeka ocjena tijekom studija i zaposlenja, odnosno brzine pronalaska prvog zaposlenja i visine prve plaće. U teorijskom dijelu rada prikazano je visokoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, kao i procesi koji su prethodili njegovom oblikovanju. Definiran je pojam i koncept rudarenja podataka te su sustavno prikazane metode rudarenja podataka s posebnim naglaskom na dvije odabrane tehnike - neuronske mreže i stabla odlučivanja koje se koriste u empirijskom dijelu doktorske disertacije. Konceptualiziran je pojam rudarenja podataka u obrazovanju, predstavljene su spoznaje iz područja doktorske disertacije i naveden je prikaz dosadašnjih istraživanja kroz primjenu rudarenja podataka u obrazovanju prema područjima primjene. U empirijskom dijelu rada provedeno je istraživanje efikasnosti studiranja u Republici Hrvatskoj. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su pet postavljenih hipoteza doktorske disertacije, dok su dvije hipoteze odbačene, odnosno pokazano je da su demografske karakteristike, prethodni uspjeh u dosadašnjem obrazovanju, navike redovitog učenja i dodatno obrazovanje dobri pokazatelji uspješnog studiranja, dok se na osnovi financijskih uvjeta tijekom studija i jasno definiranih ciljeva nakon studija ne može dobro predvidjeti uspješnost studiranja. Također je pokazano da uspješno studiranje vodi do bržeg pronalaska prvog zaposlenja i višeg iznosa prve plaće. Analizom podataka jedne visokoškolske ustanove, kreiran je model za procjenu uspješnosti studiranja pomoću neuronskih mreža, a temelji se na podacima koji su dostupni za kandidata prilikom upisa studija.
efikasnost studiranja, rudarenje podataka, rudarenje podataka u obrazovanju, neuronske mreže, stabla odlučivanja
nije evidentirano
engleski
Determinant of study efficiency in the Republic of Croatia: comparison of neural networks and decision trees
nije evidentirano
successful study, data mining, educational data mining, neural network, decision trees
nije evidentirano
Podaci o izdanju
237
05.12.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Celje