Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemsko učenje u obrazovanju odraslih (CROSBI ID 674717)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Koludrović, Morana Problemsko učenje u obrazovanju odraslih // Zbornik radova 8. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih / Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša (ur.). Zagreb, 2018. str. 104-111

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana

hrvatski

Problemsko učenje u obrazovanju odraslih

Brojnim je dosadašnjim istraživanjima utvrđeno da su odrasli motiviraniji za učenje kada je nastavni sadržaj povezan s njihovim ranijim iskustvima i primjenjiv u stvarnim životnim situacijama, kada se uvažavaju individualne razlike (dob, stilovi učenja, predznanja, navike i stavovi) odraslih učenika, kada ih se potiče na iskustveno, aktivno i samousmjereno učenje te kada je ozračje za učenje pozitivno i afirmativno (Schaie i Willis, 2001 ; Knowles i sur., 2005 ; Effective adult learning, 2014 ; Spalding, 2014 ; Brockett, 2015). Primjenom strategije problemskog učenja upravo se omogućuje sve navedeno te se stoga primjena te strategije čini iznimno korisnom u obrazovanju odraslih. Problemsko učenje cjelovita je strategija aktivnog učenja utemeljena na suvremenoj paradigmi organiziranja nastavnog procesa. U današnjem obliku počela se primjenjivati sedamdesetih godina prošlog stoljeća u visokoškolskoj nastavi (Barrows i Tamblyn, 1980 ; Boud i Feletti, 1997). Glavne odrednice problemskog učenja su organiziranje nastave usmjerene na pojedinca umjesto na sadržaj pri čemu je važno uvažavanje ranijih iskustava i znanja. Problemsko učenje je strukturirano tako da omogućava pozitivno nastavno ozračje putem rada u manjim grupama. Zadani problem mora biti relevantan u stvarnom okružju, poticati na odgovornost, samousmjereno učenje, suradnju i kritičko mišljenje dok nastavnik ima ulogu facilitatora a ne predavača. Rezultati primjene problemskog učenja u visokoškolskom obrazovanju upućuju na veću motiviranost studenata pri učenju, bolju kvalitetu stečenih znanja, veću samoefikasnost te dobrobit studenata (Bridges i Hallinger, 1997 ; Hmelo – Silver, 2004 ; Hmelo – Silver i sur., 2004 ; Tan, 2009 ; Koludrović, 2013). Stoga je glavna namjera ovoga rada analizirati mogućnosti primjene problemskog učenja u obrazovanju odraslih.

obrazovanje odraslih ; problemsko učenje ; nastava usmjerena na pojedinca

nije evidentirano

engleski

Problem – based learning in adult education

nije evidentirano

adult education ; problem - based learning ; student - centered learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

104-111.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 8. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih

Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša

Zagreb:

978-953-8065-17-0

Podaci o skupu

8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education

predavanje

30.11.2018-02.12.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija