Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti (CROSBI ID 674607)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti // Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 157-173

Podaci o odgovornosti

Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana

hrvatski

Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti

Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja. Ključne riječi: grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.

grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.

nije evidentirano

engleski

Multimodality in Graphic Novels for Children and the Influence on the Development of Multiliteracies

nije evidentirano

graphic novel, multimodality, children’s and young adult literature, multiple literacies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-173.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development

Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-73-1

Podaci o skupu

8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku

predavanje

01.12.2017-02.12.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Književnost