Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti (CROSBI ID 674607)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana
hrvatski
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti
Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja. Ključne riječi: grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.
grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.
nije evidentirano
engleski
Multimodality in Graphic Novels for Children and the Influence on the Development of Multiliteracies
nije evidentirano
graphic novel, multimodality, children’s and young adult literature, multiple literacies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-173.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development
Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-73-1
Podaci o skupu
8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku
predavanje
01.12.2017-02.12.2017
Osijek, Hrvatska