Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 63671)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nenadić-Bilan, Diana ; Ćavar, Klara Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja // „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.). Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 108-123

Podaci o odgovornosti

Nenadić-Bilan, Diana ; Ćavar, Klara

hrvatski

Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja

Suvremena društva karakterizira kulturna, nacionalna i vjerska heterogenost, što upućuje na priznavanje vrijednosti svih kultura te shvaćanje multikulturalizma kao univerzalnog fenomena. Unatoč deklarativnom podržavanju načela multikulturalnosti i interkulturalnosti, u mnogim europskim zemljama nisu u dovoljnoj mjeri realizirana navedena načela u odgojno-obrazovnom sustavu. Ne obrazlažući različite dimenzije multikulturalnosti (povijesna, politička, ekonomska i dr.), autorice u radu polaze od kulturnog i strukturalnog aspekta multikulturalnog odgoja i obrazovanja te se fokusiraju prema mogućnostima institucionalnog oživotvorenja načela multikulturalnog odgoja i obrazovanja. U cilju adekvatne participacije u odgojno-obrazovnom sustavu polazi se ne samog od društvenog priznavanja multikulturalnosti nego i od obrazovnog priznavanja kulturne jednakosti, različitosti i potrebe za suradnjom između pripadnika različitih kulturnih, nacionalnih i vjerskih skupina. S obzirom na to da škola predstavlja temeljnu odgojno-obrazovnu ustanovu, autorice su mišljenja kako su upravo škole mjesto razvoja pojedinačnih kulturnih identiteta, ali i susreta različitih kultura te razvoja međukulturalnih kompetencija učenika. U ovom radu se izazovu multikulturalizma u odgoju i obrazovanju pristupa s institucionalnog aspekta, i to na primjeru katoličkih osnovnih škola, ukazujući na mogućnosti i potrebe osnivanja osnovnih škola u kojima se izgrađuje osobni identitet učenika, ali i njihove multikulturalne kompetencije.

multikulturalizam, odgojno-obrazovni sustav, katolička škola

nije evidentirano

engleski

CHALLENGES OF MULTICULTURALIZATION AND INSTITUTIONAL DIMENSION OF EDUCATION

nije evidentirano

multiculturalism, educational system, Catholic school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

108-123.

objavljeno

Podaci o knjizi

„Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“

Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra

Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

2018.

978-86-916153-3-8

2490-2292

Povezanost rada

Pedagogija, Teologija