Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 63671)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nenadić-Bilan, Diana ; Ćavar, Klara
hrvatski
Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja
Suvremena društva karakterizira kulturna, nacionalna i vjerska heterogenost, što upućuje na priznavanje vrijednosti svih kultura te shvaćanje multikulturalizma kao univerzalnog fenomena. Unatoč deklarativnom podržavanju načela multikulturalnosti i interkulturalnosti, u mnogim europskim zemljama nisu u dovoljnoj mjeri realizirana navedena načela u odgojno-obrazovnom sustavu. Ne obrazlažući različite dimenzije multikulturalnosti (povijesna, politička, ekonomska i dr.), autorice u radu polaze od kulturnog i strukturalnog aspekta multikulturalnog odgoja i obrazovanja te se fokusiraju prema mogućnostima institucionalnog oživotvorenja načela multikulturalnog odgoja i obrazovanja. U cilju adekvatne participacije u odgojno-obrazovnom sustavu polazi se ne samog od društvenog priznavanja multikulturalnosti nego i od obrazovnog priznavanja kulturne jednakosti, različitosti i potrebe za suradnjom između pripadnika različitih kulturnih, nacionalnih i vjerskih skupina. S obzirom na to da škola predstavlja temeljnu odgojno-obrazovnu ustanovu, autorice su mišljenja kako su upravo škole mjesto razvoja pojedinačnih kulturnih identiteta, ali i susreta različitih kultura te razvoja međukulturalnih kompetencija učenika. U ovom radu se izazovu multikulturalizma u odgoju i obrazovanju pristupa s institucionalnog aspekta, i to na primjeru katoličkih osnovnih škola, ukazujući na mogućnosti i potrebe osnivanja osnovnih škola u kojima se izgrađuje osobni identitet učenika, ali i njihove multikulturalne kompetencije.
multikulturalizam, odgojno-obrazovni sustav, katolička škola
nije evidentirano
engleski
CHALLENGES OF MULTICULTURALIZATION AND INSTITUTIONAL DIMENSION OF EDUCATION
nije evidentirano
multiculturalism, educational system, Catholic school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
108-123.
objavljeno
Podaci o knjizi
„Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“
Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
2018.
978-86-916153-3-8
2490-2292