Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Zlo)upotreba znanja (CROSBI ID 63668)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Malović, Nenad (Zlo)upotreba znanja // Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici / Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica (ur.). Zagreb: Glas Koncila, 2013. str. 269-283

Podaci o odgovornosti

Malović, Nenad

hrvatski

(Zlo)upotreba znanja

Živimo u tzv. informacijskom dobu. Obilježje toga doba su prirodoznanstveno razumijevanje znanja i nepregledno mnoštvo fragmentiranog znanja – informacija. Karakteristika informacijskog tipa znanja je površnost – gubljenje antičkog ideala znanja kao težnje za istinom, dobrotom i ljepotom, a koja je uključivala i moralno djelovanje čovjeka. Društvo znanja, o kojem se govori, karakterizirano je informacijskim tipom znanja i usmjereno na primjenjivost znanja na tržištu rada. To znači da se umjesto istinitosti teži isplativosti. Posljedica toga je odvajanja znanja od čovjeka i zanemarivanje etičke komponente znanja. Znanje pak se ne smije promatrati izvan konteksta čovjeka i svih njegovih obilježja. Uz znanje, važnu ulogu igra i neznanje. Svijest o neznanju (neznanje je neograničeno, za razliku od znanja koje je uvijek ograničeno) uvjet je mogućnosti da moć koju daje znanje ne bude razarajuća, nego izgrađujuća. U tom smislu ne može se govoriti o neutralnom znanju nego je uz stjecanje znanja potreban i odgoj savjesti za odgovornost pri uporabi znanja i za razumijevanje posljedica te uporabe.

znanje i informacija, znanje i istina, instrumentalizacija znanja, društvo znanja, moralna vrijednost znanja, neznanje

nije evidentirano

engleski

(Mis)use of Knowledge

nije evidentirano

knowledge an information, knowledge and truth, instrumentalization of knowledge, knowledge society, moral value of knowledge, ignorance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

269-283.

objavljeno

Podaci o knjizi

Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici

Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica

Zagreb: Glas Koncila

2013.

978-953-241-393-9

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice