Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 263046)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Brebrić, Zdenka Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 3; 296-311

Podaci o odgovornosti

Brebrić, Zdenka

hrvatski

Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju

Glavni cilj ovoga longitudinalnog istraživanja je ispitivanje povezanosti i utjecaja emocionalne inteligencije kroz komponente odgode zadovoljstva i prepoznavanje emocija u dobi od šest/sedam godina s agresivnim i prosocijalnim ponašanjem te sa školskim uspjehom četiri godine nakon ispitivanja. Također su se istraživale spolne razlike u odgodi zadovoljstva, prepoznavanju emocija te u prosocijalnom i agresivnom ponašanju. Ispitivanje je provedeno 2000./2001. šk. godine na uzorku od 120 učenika, neposredno prije upisa u prvi razred primarnog obrazovanja te na kraju četvrtog razreda 2004./2005. šk. godine. Procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja dalo je šest razrednih učiteljica tih učenika. Ukupni rezultati pokazuju da uspješnije prepoznavanje emocija na početku školovanja rezultira boljim školskim uspjehom. Uspješno odgađanje zadovoljstva sa šest godina rezultira izraženijim prosocijalnim, manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem te boljim školskim uspjehom iz hrvatskog jezika i matematike četiri godine poslije. Što se tiče spolnih razlika, djevojčice su manje sklone agresivnom, a više prosocijalnom ponašanju u odnosu na dječake. Također su uspješnije u odgađanju zadovoljstva. Statistički značajne spolne razlike u prepoznavanju emocija nisu potvrđene.

emocionalna inteligencija, odgoda zadovoljstva, prepoznavanje emocija, školski uspjeh, agresivno i prosocijalno ponašanje

nije evidentirano

engleski

Some emotional intelligence components, school performance, pro-social and aggressive pupils` behaviour in primary school

nije evidentirano

emotional intelligence, delay of gratification, recognising emotions, school performance, aggressive and pro-social behaviour.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

149 (3)

2008.

296-311

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija