Liderska uloga ravnatelja u obrazovanju (CROSBI ID 63654)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vican Dijana ; Relja, Renata ; Popović, Toni
hrvatski
Liderska uloga ravnatelja u obrazovanju
Decentralizacija obrazovnog sustava, očitovana većom autonomijom škola o sadržajima i načinima poučavanja, sve je češća praksa razvijenih zemalja poput SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Švedske ili Australije. Ona se značajnije promišlja u zemljama jugoistočne Europe po napuštanju socijalističkog uređenja krajem prošlog stoljeća. Veće mogućnosti odlučivanja traže i veću odgovornost. Usavršavanje ravnatelja uglavnom je obvezno u tim zemljama , iako se ističe neusklađenost edukacije s potrebama modernog vodstva, kao i značaj uvođenja licence za ravnatelje zbog odabira kandidata koji će poticati nastavnike na predanost u radu. Uočava se učinkovitost vodstva koje skrbi o potrebama nastavnika, omogućavajući im sudjelovanje u odlučivanju Pokazuje se kako nastavnici u zemljama jugoistočne Europe manje sudjeluju u vođenju škole u odnosu na razvijenije zemlje, a imaju i manje mogućnosti stručnog razvoja kako bi na njega spremno odgovorili.
upravljanje ; ravnatelj ; donošenje odluka ; obrazovni sustav
Rad, kao i knjiga, objavljeni su na engleskom jeziku u izdavaštvu Palgrave Macmillan, pod naslovom Principals' Educational Leadership u: School Effectiveness and Educational Management Towards a South-Eastern Europe Research and Public Policy Agenda ; Alfirević, N., Burušić, J., Pavičić, J., Relja, R. (Eds.) (ISBN 978-3-319-29879-5)
engleski
Principals' Educational Leadership
nije evidentirano
leadership ; principal ; decision-making ; educational system
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-108.
objavljeno
Podaci o knjizi
Školska učinkovitost i obrazovni menadžment: Ususret smjernicama istraživanja i javne politike u jugoistočnoj Europi
Alfirević, Nikša ; Burušić, Josip ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata
Zadar: Sveučilište u Zadru
2016.
978-953-331-133-3