Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Digitalne kompetencije i treća životna dob: analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek (CROSBI ID 262900)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lukačević, Srđan ; Radmilović, Dino ; Petr Balog, Kornelija Digitalne kompetencije i treća životna dob: analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2019), 2; 123-153. doi: 10.30754/vbh.61.2.667

Podaci o odgovornosti

Lukačević, Srđan ; Radmilović, Dino ; Petr Balog, Kornelija

hrvatski

Digitalne kompetencije i treća životna dob: analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek

Cilj. Cilj je ovoga rada pojasniti pojmove informacijske i informatičke pismenosti te važnost njihove primjene u svakodnevnom životu osoba treće životne dobi s ciljem smanjivanja njihove socijalne isključenosti. Rad prikazuje i rezultate istraživanja prove- 124 Vjesnik bibliotekara Hrvatske 61, 2(2018), 123- 153 denog u sklopu projekta „Ukorak s vremenom – osnove rada na računalu“, kao i ulogu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek (GISKO) u osmišljavanju i provedbi programa navedenog projekta s ciljem postizanja informacijske uključenosti osoba treće životne dobi. Metodologija. Rad donosi rezultate online anketnog istraživanja provedenog među polaznicima radionica na temu osnova rada na računalu namijenjenih osobama treće životne dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 227 polaznika tečaja u razdoblju od travnja 2016. do lipnja 2018. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su velik napredak i samouvjerenost ispitanika kad su u pitanju njihova informatička i informacijska znanja. Prije tečaja 41, 40 % polaznika svoje je znanje ocijenilo ocjenom nedovoljan (1), dok je nakon tečaja ocjenom 1 svoje znanje ocijenilo samo 0, 40 % ispitanika. Također, korisnici su prije tečaja koristili internet za puno manje aktivnosti nego nakon tečaja. Čak 99, 60 % polaznika tečaja ili namjerava preporučiti ga nekom od svojih prijatelja ili je to već učinilo, što svjedoči o percipiranoj korisnosti stečenih novih znanja i vještina. Vrijednost. Ovo je prvi takav tečaj na području grada Osijeka i rezultati govore o potrebi osmišljavanja više projekata koji će uključivati osobe treće životne dobi i uporabu ICT-tehnologije.

cjeloživotno obrazovanje, Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek, informacijska pismenost, informatička pismenost, treća životna dob

nije evidentirano

engleski

DIGITAL COMPETENCIES AND OLDER ADULTS: AN ANALYSIS OF THE COMPUTER AND INFORMATION LITERACY PROGRAMME FOR OLDER ADULTS AT THE CITY AND UNIVERSITY LIBRARY IN OSIJEK

nije evidentirano

computer literacy, City and University Library in Osijek, information literacy, lifelong learning, older adults

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (2)

2019.

123-153

objavljeno

0507-1925

1334-6938

10.30754/vbh.61.2.667

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost