Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi (CROSBI ID 426043)

Ocjenski rad | diplomski rad

Meštrov, Tonka Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Meštrov, Tonka

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi

Nasilno ponašanje je vrlo česta pojava i možemo reći da ono postoji otkad je i čovjeka. Međutim, problem vršnjačkog nasilja među djecom do izražaja dolazi posljednjih nekoliko desetljeća kada ga se počelo intenzivnije istraživati. Kako bi se dobio što bolji uvid u problem vršnjačkog nasilja, najbolje mjesto za istraživanje ovog problema je škola. Škola je jedno od okruženja u kojem se bez sumnje događa najviše vršnjačkog nasilja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju učestalosti vršnjačkog nasilja kao i pojedinih oblika nasilja, odnosno, utvrditi postoji li razlika u percipiranju učestalosti i pojedinih oblika vršnjačkog nasilja s obzirom na razred i spol u jednoj osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 163 učenika trećih, četvrtih i petih razreda. Ovim je istraživanjem utvrđeno kako razlika u učestalosti pojedinih odgovora s obzirom na razred postoji te sve razlike zapravo ukazuju na isto – da percepcija starijih učenika ukazuje na to da je među njima, u odnosu na mlađe učenike, vršnjačko nasilje učestalije. S obzirom na to da su ispitanici bili učenici razredne i predmetne nastave, pretpostavljalo se da će razlika u odgovorima postojati. No, unatoč pretpostavci da će razlika u percepciji učestalosti vršnjačkog nasilja i njegovih oblika s obzirom na spol postojati, statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica nije utvrđena.

vršnjačko nasilje, oblici nasilja, škola, razred, spol

nije evidentirano

engleski

Perception of peer violence in elementary school

nije evidentirano

peer violence, specific forms of violence, school, grade, sex

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

19.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija