Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika (CROSBI ID 426042)

Ocjenski rad | diplomski rad

Gerin, Martina Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Gerin, Martina

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost socioekonomskog statusa i ponašanja roditelja sa školskim uspjehom učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici petog i šestog razreda dviju osnovnih škola iz Zagrebačke županije. Ukupno je bilo 79 ispitanika, od čega 13 dječaka i 66 djevojčica. Prosječna dob učenika bila je 12 godina. Prikupljeni su podaci o sociodemografskim karakteristikama obitelji, a roditeljsko ponašanje učenici su procjenjivali Upitnikom roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković, Kuterovac Jagodić i Greblo, 2012). Analizom rezultata utvrđena je statistički značajna povezanost između obrazovanja roditelja i školskog uspjeha učenika. Viši stupanj obrazovanja roditelja povezan je i s boljim ocjenama učenika. Statistički značajna korelacija između povezanosti ocjena i procjene materijalnih prilika u obitelji dobivena je samo u slučaju ocjene iz engleskog jezika, što znači da učenici boljih materijalnih prilika imaju i bolje ocjene iz engleskoga jezika. Dobivena je pozitivna korelacija između procjene materijalnih prilika obitelji i broja članova obitelji, a učenici koji su procijenili da su materijalne prilike u njihovoj obitelji bolje u odnosu na druge, kod kuće ujedno posjeduju i više različitih tehnologija te imaju učestalija raznolika iskustva koja uključuju izlaske s obitelji. Kada je riječ o povezanosti ocjena i roditeljskog ponašanja, statistički značajne korelacije dobivene su u samo u slučaju majčine popustljivosti i to s općim uspjehom na kraju prošle školske godine, s ocjenom iz hrvatskog jezika te s ocjenom iz engleskog jezika. Dobivene korelacije su negativne, što znači da učenici koji majke procjenjuju popustljivijima ujedno imaju i lošije ocjene.

socioekonomski status obitelji, roditeljsko ponašanje, školski uspjeh učenika

nije evidentirano

engleski

Correlation between the socioeconomic status and parental behavior with pupils’ school achievement

nije evidentirano

socioeconomic status of the family, parental behavior, pupils’ school achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

03.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija