Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenička percepcija karakteristika i obrazovnih preferencija djevojčica i dječaka (CROSBI ID 426040)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lupret, Željka Učenička percepcija karakteristika i obrazovnih preferencija djevojčica i dječaka / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Lupret, Željka

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Učenička percepcija karakteristika i obrazovnih preferencija djevojčica i dječaka

U ljudskoj povijesti su oduvijek bili prisutni različiti stereotipi. Neki su kroz godine oslabili, dok su neki ojačali. Jedni od najraširenijih su rodni stereotipi. Susrećemo ih u obiteljskom domu, vrtiću, školi, poslu, ali i na ulici i u medijima. Djeca uče o svijetu oko sebe ne samo uz pomoć roditelja, već na njih veliki utjecaj imaju i ostali ljudi (vršnjaci i odrasli) iz njihove okoline te mediji. Tako će se tijekom razvoja kroz raznovrsne interakcije i u raznovrsnim kontekstima djeca susretati s različitim rodnim stereotipima koji su prisutni u društvu. Djeca pod utjecajem različitih faktora biraju svoju omiljenu boju, igračku, školski predmet te zamišljaju što će postati kad odrastu. U sklopu izrade ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje kojim se željelo kratkim intervjuom ispitati koje osobine učenici općenito povezuju s dječacima, a koje s djevojčicama te što učenici drugog razreda osnovne škole žele postati kad odrastu. Također se željelo istražiti koje školske predmete više vole dječaci, a koje djevojčice te misle li da su u nekim školskim predmetima dječaci bolji od djevojčica, odnosno djevojčice bolje od dječaka. U istraživanju je sudjelovalo 10 učenika, pet dječaka i pet djevojčica, prosječne dobi 8 godina. Rezultati su pokazali kako učenici misle da su djevojčice nešto vrijednije nego dječaci, odnosno da se više trude, pišu zadaće na vrijeme i pomažu drugima, a za dječake misle da su bolji prijatelji. Dječaci iz ovog uzorka su iskazali nešto manju sklonost prema matematici, iako većina djece misli da su u matematici djevojčice i dječaci jednako dobri. Što se tiče odabira zanimanja, djevojčice preferiraju tradicionalno ženska zanimanja kao što su učiteljice i kozmetičarke, dok su dječaci iskazali svoju ljubav prema nogometu te bi željeli biti nogometaši. Učenici koji su birali zanimanja koja su u suprotnosti s rodnim stereotipima doživjeli su neodobravanje dječaka, dok su djevojčice ukazale na važnost poštivanja različitosti.

rodni stereotipi, školski predmeti, zanimanja

nije evidentirano

engleski

Pupil's perception of girls' and boys' characteristics and learning preferences

nije evidentirano

gender stereotypes, school subjects, occupations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

09.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija