Polikromije predromaničkog kamenog crkvenog namještaja u Dalmaciji, sinteza (CROSBI ID 63634)
Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Miliša, Miona
hrvatski
Polikromije predromaničkog kamenog crkvenog namještaja u Dalmaciji, sinteza
Iako su uistinu rijetki ostaci izvorne predromančke polikromije na ulomcima liturgijskog namještaja na istočnoj obali Jadrana, analizama se uspjelo izdvojiti nekoliko ključnih pigmenata te rekonstruirati pretpostavljeni originalni izgled nekoliko pluteja s dubrovačkog područja, nekoliko pluteja iz splitskog područja i jedan ciborij iz Zadra. Prema rezultatima analize napravljena je računalna rekonstrukcija originalnog sloja polikromije. Rekonstrukcija boje prikazuje njegov vjerojatni izvorni izgled. Ono što znamo jest da je boja imala ne samo dekorativno, već i simboličko značenje. Nastala je u trenutku kada je kameni namještaj već bio ugrađen u sakralni prostor. Umjetnici, slikari koji su je nanosili živjeli su u razdoblju kada je pismenost pripadala samo nekolicni stanovništva. Ono što još znamo o našim umjetnicima jest da su stvarali u duhu katoličke vjere. Ispreplitanje i povezanost uloge naručioca, donatora, projektanta, svećenstva i majstora-klesara ne smije se zanemariti. Klesari, graditelji, kovači, slikari i drugi majstori cirkulirali su od bizantskih gradskih centara do hrvatskog zaleđa. Tako i pigmenti. Nužna je konsolidacija ostataka polikromiranog sloja gdjegod je on sačuvan. Ostaci boje na kamenim reljefima, odnosno polikromirana predromanička skulptura, zaista su rijetko temeljito obrađeni. U bojama pojedinih motiva leže odgovori o njihovom značenju, simbolici, bojom im je dodatno naglašeno značenje.
predromanička skulptura ; polikromija na kamenu ; pigmenti
nije evidentirano
engleski
Polychromy on Pre-Romanesque Stone Church Furniture in Dalmatia. A Synthesis
Iako su uistinu rijetki ostaci izvorne predromančke polikromije na ulomcima liturgijskog namještaja na istočnoj obali Jadrana, analizama se uspjelo izdvojiti nekoliko ključnih pigmenata te rekonstruirati pretpostavljeni originalni izgled nekoliko pluteja s dubrovačkog područja, nekoliko pluteja iz splitskog područja i jedan ciborij iz Zadra. Prema rezultatima analize napravljena je računalna rekonstrukcija originalnog sloja polikromije. Rekonstrukcija boje prikazuje njegov vjerojatni izvorni izgled. Ono što znamo jest da je boja imala ne samo dekorativno, već i simboličko značenje. Nastala je u trenutku kada je kameni namještaj već bio ugrađen u sakralni prostor. Umjetnici, slikari koji su je nanosili živjeli su u razdoblju kada je pismenost pripadala samo nekolicni stanovništva. Ono što još znamo o našim umjetnicima jest da su stvarali u duhu katoličke vjere. Ispreplitanje i povezanost uloge naručioca, donatora, projektanta, svećenstva i majstora-klesara ne smije se zanemariti. Klesari, graditelji, kovači, slikari i drugi majstori cirkulirali su od bizantskih gradskih centara do hrvatskog zaleđa. Tako i pigmenti. Nužna je konsolidacija ostataka polikromiranog sloja gdjegod je on sačuvan. Ostaci boje na kamenim reljefima, odnosno polikromirana predromanička skulptura, zaista su rijetko temeljito obrađeni. U bojama pojedinih motiva leže odgovori o njihovom značenju, simbolici, bojom im je dodatno naglašeno značenje.
pre-romanesque sculpture ; painted ancient stone surfaces ; pigments
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-48.
objavljeno
Podaci o knjizi
Drvene romaničke vratnice splitske katedrale, istraživanje restauriranje i zaštita Wooden Romanesque Doors of the Split Chatedral, Research, Conservation and Protection
Pleše, Tajana ; Ferić Balenović, Janja
Split: Hrvatski restauratorski zavod Vlade Republike Hrvatske
2018.
978-953-7389-26-0
Povezanost rada
Arheologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Povijest umjetnosti, Primijenjena umjetnost