Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 991782

Morfološke vještine kod predškolske djece rođene nakon intrauterinog zastoja rasta


Kolundžić, Zdravko; Šimić Klarić, Andrea; Vuković, Borislav; Pavičić Dokoza, Katarina; Vodanović, Dinah; Mejaški Bošnjak, Vlatka; Tesari, Helena; Lenček, Mirjana
Morfološke vještine kod predškolske djece rođene nakon intrauterinog zastoja rasta // Klinička psihologija, 8 (2015), 2; 125-137 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Morfološke vještine kod predškolske djece rođene nakon intrauterinog zastoja rasta
(Morphological skills in preschool children born after asymmetrical intrauterine growth restriction)

Autori
Kolundžić, Zdravko ; Šimić Klarić, Andrea ; Vuković, Borislav ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Vodanović, Dinah ; Mejaški Bošnjak, Vlatka ; Tesari, Helena ; Lenček, Mirjana

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 8 (2015), 2; 125-137

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Intrauterini zastoj rasta ; morfologija ; jezik
(IUGR, morphology, language)

Sažetak
U istraživanju su ispitana i uspoređena morfološka znanja između djece rođene nakon intrauterinog zastoja rasta i kontrolnih ispitanika. Djeca s intrauterinim zastojem rasta rođena su u terminu, ispod desetog centila za gestacijsku dob, red rođenja i spol. Kontrolni ispitanici su ujednačeni s djecom rođenom nakon inutrauterinog zastoja rasta prema kronološkoj i gestacijskoj dobi, spolu i stupnju obrazovanja majke. Svi ispitanici su rođeni na termin i hrvatski jezik im je materinji. Statistička analiza potvrđuje značajne razlike u koristi kontrolnih ispitanika na zadacima za ispitivanje infleksijske morfologije. Najveći doprinos razlikama daju dvojina imenica i množina lažnih riječi. Prema rezultatima istraživanja možemo zaključiti kako intrauterini zastoj rasta može imati negativan utjecaj na usvajanje jezičnih sposobnosti u dijelu morfoloških znanja. Rezultati upućuju na potrebu praćenja ove skupine neurorizčne djece kako bi se mogući zastoji ili usporavanja u usvajanju jezičnih sposobnosti uočili u ranoj dobi, što bi omogućilo pravovremenu intervenciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG,
Klinički bolnički centar Zagreb,
Klinika za dječje bolesti