Uloga odgojitelja i perspektiva djeteta u budućnosti (CROSBI ID 425934)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Repinac, Leonora
Dubovicki, Snježana
hrvatski
Uloga odgojitelja i perspektiva djeteta u budućnosti
Pedagoški i odgojni odnos u prošlosti bio je određen apsolutnom nadmoći odraslih. Dijete nije bilo subjekt vlastitog razvoja, već objekt odrastanja stvorenog od strane odraslih. Ovakvo objektiviziranje djeteta trajalo je do 21. stoljeća, kada dijete postaje subjekt vlastitog razvoja s vlastitim pravima, potrebama, željama i potencijalima. Ovako djeca prestaju biti „vlasništvom roditelja“ i postaju punopravni partneri u kreiranju vlastitog odrastanja. Slika djeteta stoga se transformirala od povijesne slike djeteta kao pasivnog promatrača prema djetetu koje postaje aktivnim sudionikom i su-kreatorom svoje stvarnosti. S promjenom slike o djetetu nedvojbeno se mijenja i pozicija i uloga odgojitelja. Odgojitelji za budućnost trebaju posjedovati osobine kao kreativnost, empatičnost te visoku razinu prihvaćanja i želje za učenjem kako bi se uspješno držali u korak s društvom koje se mijenja. Ciljevi ovog istraživanja bili su ispitati stajališta odgojitelja o promjenama koje nedvojbeno nosi budućnost, te ispitati mišljenja o tome kako će se odnos odgojitelj-dijete mijenjati i kako će se kompetencije odgojitelja mijenjati u skladu s promjenama u društvu.
dijete, djetinjstvo, promjene u društvu, odgojitelji, futurologija
nije evidentirano
engleski
The role of the preschool teacher and the perspective of the future child
nije evidentirano
child, childhood, changes in society, preschool teachers, future
nije evidentirano
Podaci o izdanju
34
17.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek