Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 991581

Stavovi roditelja učenika osnovne škole „ Vladimir Nazor“ Čepin o kurikulumu usmjerenom na djecu s posebnim potrebama


Pandža, Ksenija
Stavovi roditelja učenika osnovne škole „ Vladimir Nazor“ Čepin o kurikulumu usmjerenom na djecu s posebnim potrebama 2017., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek


Naslov
Stavovi roditelja učenika osnovne škole „ Vladimir Nazor“ Čepin o kurikulumu usmjerenom na djecu s posebnim potrebama
(Attitudes of parents of the students in Primary School Vladimir Nazor Čepin about the curriculum oriented to the children with special needs)

Autori
Pandža, Ksenija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
15.12.

Godina
2017

Stranica
39

Mentor
Dubovicki, Snježana

Ključne riječi
Djeca, posebne potrebe, stavovi roditelja, inkluzija, kurikulum
(Children, special needs, parents' attitudes, inclusion, curriculum)

Sažetak
CILJ ISTRAŽIVANJA: Cilj istraživanja je ispitati stavove roditelja o integraciji djece s posebnim potrebama u redovne škole te postoje li razlike u stavovima obzirom na spol, stručnu spremu, bračni status, te jesu li roditelji učenika razredne ili predmetne nastave. NACRT STUDIJE: Studija je presječna. ISPITANICI I METODE: Ispitanici su roditelji učenika Osnovne škole „Vladimir Nazor“ u Čepinu. U istraživanju je sudjelovalo 120 roditelja učenika razredne i 120 roditelja učenika predmetne nastave. Kao instrument istraživanja upotrebljavana je anketa „Inventar stavova roditelja prema inkluziji učenika u redovne škole”. Osim demografskih podataka (spol, stručna sprema, bračno stanje) anketa sadrži 30 tvrdnji koje se odnose na stavove roditelja prema djeci s posebnim potrebama te na njihov utjecaj na ostalu djecu. Roditelji na tvrdnje mogu odgovoriti ocjenom od 1 do 3. REZULTATI: Da se učenici s posebnim potrebama imaju pravo družiti sa vršnjacima iz redovnih škola smatra 231 (96, 3 %) ispitanik te da to druženje treba biti svakodnevno smatra njih 196 (81, 7 %). Da vršnjaci mogu uvelike utjecati na razvoj djeteta sa posebnim potrebama smatra 209 (87, 1 %) ispitanik. Značajno više ispitanika svih stručnih sprema se izjasnilo kako smatraju da će se učenici s posebnim potrebama najbolje razvijati i pripremati za život ako se stalno budu družili sa vršnjacima iz redovnih škola (Fischerov egzaktni test, P = 0, 001). ZAKLJUČAK: Postoje razlike obzirom na razred koji dijete pohađa. Ne postoje značajne razlike u stavovima roditelja učenika razredne u odnosu na stavove roditelja učenika predmetne nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Medicinski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek