Kompetencije učitelja u radu s djecom s teškoćama u razvoju: Kojim smjerom trebamo ići? (CROSBI ID 674160)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radetić-Paić, Mirjana
hrvatski
Kompetencije učitelja u radu s djecom s teškoćama u razvoju: Kojim smjerom trebamo ići?
Cilj ovog istraživanja je steći uvid u procjene vlastitih kompetencija učitelja (N=202) te utvrditi specifične razlike u samoprocjenama s obzirom na godine radnoga staža sa svrhom uvida u specifične nedostatke kompetencija vezanih uz integrirani odgoj i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju. U obradi podataka, uz izračunavanje osnovnih statističkih vrijednosti, korištena je diskriminacijska analiza i univarijatna analiza varijance. Rezultati pokazuju razlike u procjenama vlastitih kompetencija između učitelja s manjim radnim stažem odnosno stažem do 20 godina i onih s radnim stažem od 21 godinu i većim. Generalno učitelji s manje od dvadeset godina staža u tom kontekstu u većoj mjeri procjenjuju svoje kompetencije posebice kada se radi o djeci s većim teškoćama u razvoju te u korištenju didaktičkih sredstava i pomagala u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. S druge strane, učitelji s radnim stažem dužim od 21 godinu smatraju se općenito dovoljno obrazovanim za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Vrijednost rezultata je da ukazuju na potrebu kvalitetnijeg obrazovanja i osposobljavanja učitelja kako u dodiplomskom obrazovanju na fakultetu tako i kontinuiranim usavršavanjem tijekom rada.
cjeloživotno obrazovanje ; djeca s teškoćama u razvoju ; kompetencije ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Competencies for Teachers Working with Children with Developmental Difficulties: Which Direction Should We Take?
nije evidentirano
life-long education ; children with developmental difficulties, competences, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
99-112.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije Petrinja, Hrvatska
Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko
Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-53-0
Podaci o skupu
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
pozvano predavanje
07.06.2018-08.06.2018
Petrinja, Hrvatska