Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola (CROSBI ID 674152)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Odža, Ivana Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola // Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju. 2018. str. 134-151

Podaci o odgovornosti

Odža, Ivana

hrvatski

Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola

Predmet je ovoga rada sadržajna analiza tekstova u udžbenicima materinskoga (hrvatskoga jezika) u 4. razredu osnovne škole, izdavačke kuće Školska knjiga. Vjerujući u kvalitetu odabira odgojno-obrazovnoga kadra, dodajući tome činjenicu da je udžbenik i dalje dominantan didaktički materijal u nastavi materinskoga jezika, očekujemo da su ponuđeni sadržaji u skladu s temeljnim postulatima Nacionalnoga okvirnog kurikuluma (NOK). Reformska strategija u cijelosti je utemeljena na potrebama i zahtjevima (su)života u demokratskom društvu. Cilj je rada utvrditi koliko odabrani filološki predlošci zastupljeni u udžbenicima za 4. razred osnovne škole zadovoljavaju osnovne koncepte obrazovnih politika demokratizacije škola od kojih polazi Nacionalni okvirni kurikulum. Temeljno je pitanje razmotriti nude li odabrani jezično-književni predlošci u prvim obrazovnim godinama dobre temelje za formiranje demokratski osviještenog učenika. Dio pozornosti nužno je usmjeriti na pojmove demokracije i demokratičnosti te na opasnost lutanja istih prema autokraciji, što posljedično utječe na formiranje sustava vrijednosti. Govoreći o sustavu vrijednosti demokratskoga društva, autorica se dotiče i upliva tradicijom utvrđenih kulturnih praksi društva u demokratske procese te njihovih međusobnih prožimanja, koja nerijetko rezultiraju strahom od gubitka nacionalnih identitetskih odrednica. U poučavanju materinskoga jezika, u okviru razredne nastave (1.–4. razred), sukladno kognitivno-emocionalnim mogućnostima recipijenta (učenika), opsežnije književno-teorijsko tumačenje zamijenjeno je razvojem emocionalno-doživljajnog i odgojnog aspekta učeničkog spoznavanja. Polazimo, stoga, od hipoteze da vješt učitelj razredne nastave može izgraditi temelje demokratskoga koncepta razmišljanja učenika, osobito ukoliko mu u tome olakša pravilan izbor književnih predložaka u udžbenicima materinskoga jezika.

demokracija, demokratičnost, razredna nastava, udžbenici materinskoga jezika

nije evidentirano

engleski

Role of Mother Tongue Textbooks In Process Of Democratization OF Schools

nije evidentirano

democracy, democratism, elementary school, mother tongue textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

134-151.

2018.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju

Sarajevo:

2490-2292

Podaci o skupu

2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

predavanje

05.10.2018-06.10.2018

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano