Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremene tendencije u društvu – izazovi za vjeronauk u školi (CROSBI ID 262133)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Mandarić, Valentina Blaženka Suvremene tendencije u društvu – izazovi za vjeronauk u školi // Diacovensia : teološki prilozi, 23 (2015), 3; 337-354

Podaci o odgovornosti

Mandarić, Valentina Blaženka

hrvatski

Suvremene tendencije u društvu – izazovi za vjeronauk u školi

Jedno od temeljnih obilježja suvremenoga društva jest trajna promjena. Promjene u društvu osobito je ubrzao snažan tehnološki razvoj koji donosi promjene u svim segmentima društvenoga života. Budući da se religijsko obrazovanje, u našem slučaju vjeronauk u školi, događa u školama, autor članka analizira na koji način društveni kontekst, koji je u trajnim mijenama, utječe na vjeronauk i vjeroučenike. U prvom dijelu autor analizira neke društvene fenomene koji direktno ili indirektno utječu na mentalitet, stavove, vrjednote i životne vizije djece i mladih, osobito (vjero)učenika. Među tim fenomenima osobitu pozornost pridaje sljedećim: marginaliziranje religije, slabljenje religijske pismenosti, potiskivanje svetoga i promicanje materijalne vizije svijeta, stvaranje i promicanje nove antropološke matrice, funkcionaliziranje znanja, privilegiranje znanstvene metode kao jedine meritorne u razumijevanju i interpretiranju stvarnosti, slabljenje religioznosti i pridavanje nove uloge religijskom obrazovanju. U drugom dijelu članka autor promišlja o mjestu vjeronauka u odgojno-obrazovnom sustavu i njegovu doprinosu u ostvarivanju humanizacije suvremenoga čovjeka i društva. Osobitu pozornost pridaje umijeću čitanja „znakova vremena“ te promicanju temeljnih društvenih i ljudskih vrjednota. Među vrjednotama osobito ističe važnost traženja i davanja odgovora na temeljna egzistencijalna pitanja, razvijanja svijesti i odgoja za odgovornost za opće dobro te promicanje ljudske osobe u vidu očuvanja njezina integriteta. U zaključku autor otvara nekoliko važnih pitanja koja se postavljaju vjeronauku u školi pred izazovima nove kurikularne reforme u Hrvatskoj.

društvo ; kultura ; društvene promjene ; odgoj i obrazovanje ; religijsko obrazovanje ; vjeronauk u školi ; znanje

One of the basic characteristics of modern society is a constant change. Changes in the society are especially accelerated by great technological development, which brings changes in all segments of social life. Since religious education, in our case religious education in school, is performed in schools, the author analyzes in what way the social context, which is constantly changing, affects the religious education and the students. In the first part, the author analyzes some social phenomena that directly or indirectly affect the mentality, attitudes, values and the visions of life of children and young people, especially religion students. Among these phenomena special attention is given to the following: the marginalization of religion, the weakening of religious literacy, the suppression of the sacred and the promotion of the material vision of the world, the creation and promotion of a new anthropological matrix, the functionalization of knowledge, the privileging of the scientific method as the only meritorious in understanding and interpreting reality, the weakening of religiosity and giving a new role to religious education. In the second part of the article, the author r

engleski

Modern Tendencies in the Society – Challenges for Religious Education in Schools

nije evidentirano

society ; culture ; social changes ; education ; religious education ; religious education in school ; knowledge

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (3)

2015.

337-354

objavljeno

1330-2655

1849-014X

Povezanost rada

Sociologija, Teologija