Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe (CROSBI ID 262127)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mandarić, Valentina Blaženka Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 4; 891-915

Podaci o odgovornosti

Mandarić, Valentina Blaženka

hrvatski

Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe

U članku se analizira status katoličkog vjeronauka u Europi u kojoj su sve očitiji procesi dekristijanizacije koji mijenjaju religijsku sliku Europe. Autorica u članku ukazuje na krizu religije i religioznosti u suvremenoj europskoj kulturi. Zatim analizira aktualne odgojno-obrazovne politike u Europi, osobito njihov utjecaj na religijsko obrazovanje. Na osobit način bavi se analizom statusa konfesionalnog vjeronauka i njegove budućnosti u Europi, a posebnu pozornost posvećuje konfesionalnom vjeronauku u Republici Hrvatskoj. Na temelju novijih istraživanja, dokumenta i relevantne literature pokazuje višestruk doprinos vjeronaučne nastave hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu. U zaključnom dijelu članka navodi se nekoliko izazova s kojima se vjeronauk u školi mora suočiti ako želi biti prepoznatljiv i vrednovan kao važan čimbenik u cjelovitom odgoju djece i mladih.

europska kultura ; religija/religioznost ; odgoj i obrazovanje ; religijsko obrazovanje ; konfesionalni vjeronauk ; škola ; interkulturalnost ; odgojni relativizam

The article analyses the status of Catholic religious education in Europe, which is quite evidently going through the process of the de- Christianisation that is changing the religious image of Europe. The author points out the crisis in religion and religiousness in the contemporary European culture. She also analyses the current educational policies in Europe and in particular their impact on religious education. The article provides an in-depth analysis of the status of confessional religious education and its future in Europe with particular focus on confessional religious education in the Republic of Croatia. Based on new research, documents and the relevant literature, the author presents the multi- faceted contribution of religious education in the Croatian educational system. In conclusion the article notes several challenges facing religious education in schools, which need to be tackled if the religious education in schools is to be recognised and evaluated as an important factor in the overall educational process involving children and youth.

engleski

Confessional Religious Education Faced with the Challenges of the De-Christianisation of Europe

nije evidentirano

European culture ; religion/religiousness ; education and upbringing ; religious education ; confessional religious education ; school ; interculturality ; educational relativism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

82 (4)

2012.

891-915

objavljeno

0352-3101

1848-9648

Povezanost rada

Pedagogija, Sociologija, Teologija

Indeksiranost