Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj fine motorike kod učenika upotrebom materijala i alata karakterističnih za grafičku proizvodnju (CROSBI ID 674141)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Blažević, Dinko ; Pasanec Preprotić, Suzana ; Petković Gorana Razvoj fine motorike kod učenika upotrebom materijala i alata karakterističnih za grafičku proizvodnju // Proceedings - Printing&Design19 / Žiljak Gršić, Jana (ur.). Zagreb: FotoSoft (FS), 2019. str. 191-196

Podaci o odgovornosti

Blažević, Dinko ; Pasanec Preprotić, Suzana ; Petković Gorana

hrvatski

Razvoj fine motorike kod učenika upotrebom materijala i alata karakterističnih za grafičku proizvodnju

Razvoj društva utemeljenog na znanju zahtijeva određene prilagodbe u obrazovnom sustavu. Prvenstveno se to odnosi na određene promjene u procesu poučavanja i nove odnose između nastavnika - moderatora i učenika. Obrazovni programi općenito bi se trebali temeljiti na aktivnom učenje kao imperativ za cjelovit učenikov razvoj. Kada učenik ima poteškoće u učenju, nastavnici se uglavnom oslanjaju na metode učestalijeg motiviranja, poticanja, pukog uvježbavanja i „utvrđivanja“ školskog gradiva. Navedeni postupci pokazuju se samo donekle uspješnima. Zašto su neki učenici uspješni u usvajanju i primjenjivanju novih znanja, a drugi ne? Paul E. Dennison (2008.) je znanstveno dokazao kako je „iskopčavanje“ mehanizama moždane integracije uzrokovano učeničkim mentalnim naprezanjima koja su neophodna za cjelovito učenje. Informacija se „unosi“ u stražnja područja mozga i nije dostupna za „iznošenje“ kroz njegova frontalna područja. Nesposobnost iznošenja naučenih znanja i vještina kod učenika izravno stvara sindrom neuspjeha. Rješenje se nalazi u učenju cijelim mozgom, promjenom obrazaca kretanja te „brain gym“ vježbama. Cilj rada je, iz perspektive nastavnika – moderatora, prikazati napredak u razvoju finih motoričkih sposobnosti kod učenika kroz višetjedne radionice ručnog rada, upotrebom različitih materijala i alata karakterističnih za konvencionalnu grafičku proizvodnju prilikom projektiranja gotovih proizvoda. Također se pokazuje izravan utjecaj ovog oblika podučavanja na promjene i napredovanje učenika, kako u području praktičnih vještina, tako i u lakšem usvajanju teoretskih znanja te unaprjeđenju socijalnih vještina i međusobne komunikacije.

grafomotoričke vještine, rukotvorina, proces poučavanja, samostalan rad

Rad je nastao u suradnji sa studentom Dinkom Blaževićem u sklopu kolegija Knjigoveštvo 2 na diplomskom studiju grafičke tehnologije u ak. god. 2018./2019.

engleski

The development of student`s fine motor skills using materials and tools characteristic for graphic production

nije evidentirano

grafomotor skills, handcrafts, teaching process, students independent work

nije evidentirano

Podaci o prilogu

191-196.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Proceedings - Printing&Design19

Žiljak Gršić, Jana

Zagreb: FotoSoft (FS)

2459-8836

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2019

predavanje

14.03.2019-15.03.2019

Krapina, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Grafička tehnologija