Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Franjevačko pučko školstvo do konca 18. stoljeća (CROSBI ID 63494)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Borić, Marijana Franjevačko pučko školstvo do konca 18. stoljeća // Zbornik o Stipanu Margitiću, / Knezović, Pavao (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 165-180

Podaci o odgovornosti

Borić, Marijana

hrvatski

Franjevačko pučko školstvo do konca 18. stoljeća

U kontekstu razvoja školstva u Hrvatskoj, rad prikazuje i rekonstruira franjevačko pučko školstvo do konca 18. stoljeća. Početkom 18. stoljeća na čitavom hrvatskom etničkom prostoru još uvijek nisu postojale državne pučke škole. Tako u to vrijeme nije bilo organiziranog školskog sustava ni na području franjevačke provincije Bosne Srebrene koja je tada uključivala Bosnu, Slavoniju, velik dio Dalmacije i Mađarske. Stoga su franjevci te provincije u želji da pouče puk, otvarali privatne škole i u njima predavali. U radu se kroz analizirane priručnike rekonstruira sadržaj nastave na hrvatskom jeziku koju su franjevci organizirali na svim svojim područjima što je pomoglo prosvjećivanju i održanju hrvatskog nacionalnog identiteta. U radu se po prvi puta prikazuju i analiziraju rijetki iz tog perioda sačuvani franjevački tekstovi i udžbenici, na temelju kojih se rekonstruira sadržaj i razina nastave toga doba. Pored analize sadržaja franjevačke pouke, osobito matematike, u radu se prvi puta u literaturi prikazuje udžbenik nepoznatog franjevca Blago otkriveno maloj diciczi i potribnim.

franjevci, pučko školstvo, udžbenici

nije evidentirano

engleski

Franciscan public education until end of 18th century

nije evidentirano

Franciscans, public education, textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

165-180.

objavljeno

Podaci o knjizi

Knezović, Pavao

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

2015.

978-953-7823-44-3

Povezanost rada

nije evidentirano