Zastupljenost ekoloških prehrambenih proizvoda u asortimanu nezavisnih maloprodavača (CROSBI ID 425912)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Baričević, Ivana
Petljak, Kristina
hrvatski
Zastupljenost ekoloških prehrambenih proizvoda u asortimanu nezavisnih maloprodavača
Maloprodajne aktivnosti danas se odvijaju putem različitih maloprodajnih oblika. Brojni čimbenici kroz povijest utjecali su na razvoj i promjenu strukture maloprodavača. Fragmentirano tržište maloprodaje obilježeno brojnim malim i nezavisnim maloprodavačima koji su svoje aktivnosti pružali ponajviše kroz prodavaonice u susjedstvu, danas je u značajnom padu. Porast koncentracije prodavaonica velikog formata i trgovačkih lanaca značajno utječe na brojnost nezavisnih maloprodavača. Kako bi opstali na tržištu maloprodaje, nezavisni maloprodavači sve više teže povezivanju i udruženju u saveze. Značajno je Ultra Gros udruženje koje trenutno okuplja oko 27 malih trgovaca te Narodni trgovački lanac koji okuplja 8 malih trgovaca. Nezavisni maloprodavači u svojim prodavaonicama nude mješoviti asortiman proizvoda lokalnih i stranih proizvođača. Danas se značajno razvija trend zdravog načina života i kupci teže zdravim životnim navikama. Maloprodavači promatraju potrebe i želje kupaca te nastoje u svojim prodavaonicama ponuditi ekološke prehrambene proizvode. Ponudom ekoloških prehrambenih proizvoda u asortimanu, maloprodavači nastoje održati postojeće te privući potencijalne potrošače kako bi održali konkurentsku prednost na tržištu te pozitivno utjecali na okoliš. Cilj ovog diplomskog rada je proučiti strukturu i brojnost malih nezavisnih maloprodavača na tržištu Republike Hrvatske te istražiti zastupljenost asortimana ekoloških prehrambenih proizvoda koje nude u svojim prodavaonicama. Istraživanje je provedeno analizom web stranica nezavisnih maloprodavača i dubinskim intervjuima provedenim putem podsjetnika za intervju na uzorku malih nezavisnih maloprodavača.
nezavisni maloprodavači ; udruženje maloprodavača ; trend zdravog načina života ; ekološki proizvodi ; asortiman proizvoda
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina i međunarodno poslovanje
engleski
The presence of organic food products in the assortment of independent retailers
nije evidentirano
independent retailers ; trade association ; healthy lifestyle trend ; organic products ; range of products.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
21.03.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb