Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Učenje jezika - jezična proizvodnja i gramatičke strukture u ranom jezičnom razvoju (CROSBI ID 674031)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Raffaelli, Ida ; Grubišić, Marina ; Katunar, Daniela ; Čulig, Janja ; Filko, Matea Učenje jezika - jezična proizvodnja i gramatičke strukture u ranom jezičnom razvoju // Knjiga sažetaka I. Simpozij "Neuroznanost učenja i pamćenja" " Doprinosi neuroznanosti u tumečenju procesa učenja i pamćenja - preporuke za dionike u obrazovanju " / Razred za medicinske znanosti HAZU (ur.). Zagreb, 2019. str. 25-26

Podaci o odgovornosti

Raffaelli, Ida ; Grubišić, Marina ; Katunar, Daniela ; Čulig, Janja ; Filko, Matea

hrvatski

Učenje jezika - jezična proizvodnja i gramatičke strukture u ranom jezičnom razvoju

Dugovječne su rasprave o načelima usvajanja jezika u djece s obzirom na argumente zastupljene formalnim i modularnim teorijama (npr. Chomsky, 1968) o postojanju urođene univerzalne gramatike te uporabnih i funkcionalnih pristupa (npr. Langacker, 1987) koji zagovaraju uporabno i komunikacijski utemeljen pristup usvajanju jezika. Cilj je ovog istraživanja koje se temelji na uporabno- funkcionalnim modelima opisu jezika donijeti preliminarne uvide u načela jezične proizvodnje djece u dobi od 1, 2 do 5 godina s osobitiom obzirom na ustroj i razvoj argumentne rečenične strukture. Teorijski se okvir temelji na tumačenju usvajanja jezika u odnosu na komunikacijsku i pragmatičku jezičnu funkciju te kulturno-tipološke specifičnosti jezika koji se usvaja (Slobin, 198 ; Lucy, 1992 ; Tomasello, 2006). Pod time se podrazumijeva da djeca, bivajući uronjena od najranije dobi u različite komunikacijsko-pragmatičke situacije, usvajaju određene jezične strukture koje im omogućuju funkcionalnu uporabu jezika te kodiranje kulturno-specifičnog znanja o svijetu. Polazeći od teze da svaki dječji iskaz čini određenu značenjsko-pragmatičku cjelinu (Tomasello, 2006:16), ispitivanje usložnavanja iskaza od holofraza do višečlanih argumentnih struktura, dopušta uvide u oblikovanje različitih tipova konstrukcija kojima dijete poima i razumijeva određenu izvanjezičnu situaciju. Očekivani se rezultati odnose na: a) stupnjevitost izgradnje argumentne strukture s obzirom na dob djece, b) morfosintaktička obilježja riječi (npr. Blaži i sur., 2001 ; Kovačević i sur., 2009 ; Hržica, 2012) upotrijebljenih u pojedinim iskazima, c) značenjsko-pragmatičko-gramatičko kodiranje prikazanih izvanjezičnih situacija. Ovim se istraživanjem namjerava zacrtati put u proučavanju jezične proizvodnje u ranom jezičnom razvoju s osobitim obzirom na funkcionalno-pragmatička obilježja dječjeg govora i njihovu neposrednu svezu s oblikovanjem gramatičkih struktura hrvatskoga jezika.

usvajanje jezika, jezične strukture, komunikacija, pragmatika, hrvatski

nije evidentirano

engleski

Language acquisition - linguistic production and grammatical structures in early language development

nije evidentirano

language acquisition, language structures, communication, pragmatics, Croatian

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-26.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka I. Simpozij "Neuroznanost učenja i pamćenja" " Doprinosi neuroznanosti u tumečenju procesa učenja i pamćenja - preporuke za dionike u obrazovanju "

Razred za medicinske znanosti HAZU

Zagreb:

Podaci o skupu

18. tjedan mozga: učenje i pamćenje IV. Simpozij o istraživanju i bolestima mozga

predavanje

11.03.2019-17.03.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija

Poveznice