Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Crkva i javno mnijenje. Na putu izgradnje unutarcrkvenog dijaloga (CROSBI ID 261941)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Valković, Jerko Crkva i javno mnijenje. Na putu izgradnje unutarcrkvenog dijaloga // Bogoslovska smotra, 88 (2018), 3; 831-852

Podaci o odgovornosti

Valković, Jerko

hrvatski

Crkva i javno mnijenje. Na putu izgradnje unutarcrkvenog dijaloga

Crkva je od svojih početaka svjesna da je zajedništvo jedan od ideala prema kojemu treba težiti i koji treba izgrađivati. Promišljanje o načinu ostvarenja zajedništva predstavljalo je uvijek za Crkvu velik izazov jer je, u različitim povijesnim kontekstima, trebala pratiti načine komuniciranja i oblikovanja zajedništva. U novije vrijeme mediji su postali nezaobilazno sredstvo, odnosno prostori komunikacije između pojedinaca i društva, te mogu biti od velike pomoći u oblikovanju dijaloga. Oni omogućavaju nove načine povezivanja, nove načine oblikovanja (virtualnih) zajednica a utječu i na samu komunikaciju. Autor u ovom tekstu posebnu pozornost posvećuje komunikaciji koju Crkva razvija unutarcrkvenim javnim mnijenjem. Uz višestruki dijalog koji neprestano ostvaruje s Bogom i svijetom, Crkva – kao zajednica koja komunicira – ima potrebu za javnim mnijenjem. Budući da se javno mnijenje nije razvilo u crkvenom ambijentu nego u kontekstu građanskog društva, postavlja se pitanje može li se ono primijeniti, odnosno prihvatiti, i u komunikaciji koja se razvija unutar Crkve. Odgovor na to pitanje treba polaziti od razumijevanja naravi Crkve, odnosno cilja koji se unutarcrkvenom komunikacijom želi ostvariti. Svi članovi Crkve, u oblikovanju autentičnog unutarcrkvenog dijaloga, pozvani su suočavati se s izazovom pluralnosti, biti spremni na samokritičnost te nastojati oko što boljeg poznavanja (medijskog) jezika i načina komuniciranja današnje javnosti. Dijalog nije jednostavna primjena komunikacijskih ili retoričkih vještina već bi trebao postajati način življenja Crkve na putu izgradnje zajedništva.

javno mnijenje, unutarcrkveno javno mnijenje, unutarcrkveni dijalog, javnost, pluralnost, samokritičnost.

nije evidentirano

engleski

The church and public opinion. Towards building dialogue within the church

nije evidentirano

public opinion, public opinion within the Church, dialogue within the Church, public, plurality, self‑criticism.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

88 (3)

2018.

831-852

objavljeno

0352-3101

1848-9648

Povezanost rada

Teologija

Indeksiranost