Dječja opera – poticaj za recepciju umjetničkog djela u nastavi Glazbene kulture u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 261933)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurkić Sviben, Tamara ; Herak, Ema
hrvatski
Dječja opera – poticaj za recepciju umjetničkog djela u nastavi Glazbene kulture u primarnom obrazovanju
Dječja opera je umjetničko djelo i premda je izvedba dječje opere u kazalištu za mlađu publiku prvenstveno scenski vizualni doživljaj ipak je ono što dominira cijelom izvedbom upravo glazba. Pritom je najvažnije da djeca, prateći događanje na pozornici, nesvjesno primaju glazbu koja postaje dio njihovog ukupnog doživljaja. Izravno doživljavanje dječje opere može biti poticaj za recepciju umjetničkog djela jer ona svojom složenom glazbeno-scenskom strukturom koja ujedinjuje književni predložak, glazbu, kostimografiju i scensko uprizorenje, samom recepcijom izvedbe pruža djeci jedinstveni umjetnički doživljaj koji ima pozitivan utjecaj na njihovo oblikovanje kulturnog i glazbenog ukusa. U primarnom obrazovanju nije preporučljivo dječju operu poučavati na način stjecanja znanja o dječjoj operi, već učenike treba uvoditi u svijet opere kroz njihov doživljaj konkretne dječje opere što se može postići recepcijom (slušanjem i gledanjem), a u ovome radu ukazujemo na mogućnost implementacije toga sadržaja u suvremenom kurikulskom kontekstu.
dječja opera ; Glazbena kultura ; primarno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Children's opera – motivation for the reception of art in teaching music in primary education
Dječja opera je umjetničko djelo i premda je izvedba dječje opere u kazalištu za mlađu publiku prvenstveno scenski vizualni doživljaj ipak je ono što dominira cijelom izvedbom upravo glazba. Pritom je najvažnije da djeca, prateći događanje na pozornici, nesvjesno primaju glazbu koja postaje dio njihovog ukupnog doživljaja. Izravno doživljavanje dječje opere može biti poticaj za recepciju umjetničkog djela jer ona svojom složenom glazbeno-scenskom strukturom koja ujedinjuje književni predložak, glazbu, kostimografiju i scensko uprizorenje, samom recepcijom izvedbe pruža djeci jedinstveni umjetnički doživljaj koji ima pozitivan utjecaj na njihovo oblikovanje kulturnog i glazbenog ukusa. U primarnom obrazovanju nije preporučljivo dječju operu poučavati na način stjecanja znanja o dječjoj operi, već učenike treba uvoditi u svijet opere kroz njihov doživljaj konkretne dječje opere što se može postići recepcijom (slušanjem i gledanjem), a u ovome radu ukazujemo na mogućnost implementacije toga sadržaja u suvremenom kurikulskom kontekstu.
children’s opera ; music education, primary education
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (Sp.Ed.2)
2018.
11-48
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v20i0.3380
Povezanost rada
Kroatologija, Znanost o umjetnosti