Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obrazovna multikulturnost i socijalna integracija djece i mladih: prakse i izazovi manjinskog obrazovnog modela A u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj (CROSBI ID 673956)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Tomašić Humer, Jasmina ; Pehar, Lana ; Löw, Ajana Obrazovna multikulturnost i socijalna integracija djece i mladih: prakse i izazovi manjinskog obrazovnog modela A u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka. 2016. str. 10-11

Podaci o odgovornosti

Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Tomašić Humer, Jasmina ; Pehar, Lana ; Löw, Ajana

hrvatski

Obrazovna multikulturnost i socijalna integracija djece i mladih: prakse i izazovi manjinskog obrazovnog modela A u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj

Socijalnointegracijska uloga škole u Hrvatskoj nije ni često ni cjelovito istraživana tema, premda je škola temeljni socijalnointegracijski resurs i osnovni kohezivni element društva. Ta je uloga škole posebno istaknuta u višeetničkim zajednicama. Kontekst obrazovanja nacionalnih manjina jedinstveno je socijalizacijsko okruženje koje treba zadovoljiti dvije temeljne funkcije: 1. obrazovati, odnosno omogućiti usvajanje znanja i vještina koje će pojedincu osigurati mjesto u obrazovnoj vertikali i na tržištu rada te, 2. odgajati građanina, odnosno omogućiti usvajanje društvenih normi i vrijednosti koje vladaju u zajednici, kao i društveno prihvaćenih ideoloških i kulturalnih obrazaca, te na taj način oblikovati aktivnoga građanina i osigurati društvenu reprodukciju. U višeetničkim zajednicama multikulturnost je socijalna činjenica, koja će, ovisno o čestini, vrsti i prirodi socijalnih interakcija, oblikovati zajednice kao više ili manje integrirane. Stoga je cilj ovoga okruglog stola okupiti aktere manjinskog obrazovanja po modelu A u Republici Hrvatskoj i raspraviti prakse i izazove s kojima se susreću u suvremenom obrazovnom i širem socijalnom kontekstu. Pod obrazovnom multikulturnošću podrazumijevamo nastojanja i prakse obrazovnih programa i školske sredine da ponude i prenesu znanja, vrijednosti i druge informacije o različitim etničkim grupama, narodima i kulturama koje učenici sreću u svojim socijalnim sredinama, ali i izvan njih, i tako osiguraju integracijski potencijal društva. Na okruglom stolu će biti raspravljeno nekoliko tema: Kako se višeetničnost zajednice preslikava u školskom prostoru? Na koje načine škola pomaže u oblikovanju etničkog i nacionalnog identiteta djece, pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj? Kako djeca balansiraju između jezika koji (obično) govore kod kuće i u školi i jezika šire zajednice? Koje su obrazovne i druge prednosti obrazovanja djece, pripadnika manjina, na materinjem jeziku i kako se one manifestiraju u socijalnoj sredini u kojoj dijete živi. Na koje integracijske teškoće i/ili izazove u sredinama u kojima žive nailaze djeca, pripadnici manjina, koji se školuju na materinjem jeziku i kako na njih odgovaraju. Sudionici okruglog stola bit će stručni suradnici i/ili ravnatelji škola u kojima se nastava odvija po modelu A za četiri autohtone nacionalne manjine u Hrvatskoj (češkoj, mađarskoj, srpskoj i talijanskoj), koji će govoriti o praksama u svojim zajednicama, te razmijeniti iskustva zajedničkih elemenata i posebnosti obrazovanja manjina u četiri različita većinsko-manjinska obrazovna i socijalna konteksta. Usporedit će se iskustva i prakse četiri hrvatske nacionalne manjine, te raspraviti sličnosti i razlike s ciljem predlaganja najboljih rješenja za poticanje čuvanja etničkih posebnosti, ali i integracijske uloge škole u višeetničkim zajednicama.

obrazovanje nacionalnih manjina, multikulturnost, etnički identitet, izazovi integracije

nije evidentirano

engleski

Educational multiculturalism and social Integration of children and youth: Practices and challenges of the minority educational model A in multiethnic communities in Croatia

nije evidentirano

minority education, multiculturality, ethnic identity, integration challenges

nije evidentirano

Podaci o prilogu

10-11.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka

Podaci o skupu

Treći Dani obrazovnih znanosti

ostalo

20.10.2016-21.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija