Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 990122

Obrazovna multikulturnost i socijalna integracija djece i mladih: prakse i izazovi manjinskog obrazovnog modela A u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj


Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Pavin Ivanec, Tea; Tomašić Humer, Jasmina; Pehar, Lana; Löw, Ajana
Obrazovna multikulturnost i socijalna integracija djece i mladih: prakse i izazovi manjinskog obrazovnog modela A u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. 10-11 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Obrazovna multikulturnost i socijalna integracija djece i mladih: prakse i izazovi manjinskog obrazovnog modela A u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj
(Educational multiculturalism and social Integration of children and youth: Practices and challenges of the minority educational model A in multiethnic communities in Croatia)

Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Tomašić Humer, Jasmina ; Pehar, Lana ; Löw, Ajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka / - , 2016, 10-11

Skup
Treći Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20-21.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Obrazovanje nacionalnih manjina, multikulturnost, etnički identitet, izazovi integracije
(Minority education, multiculturality, ethnic identity, integration challenges)

Sažetak
Socijalnointegracijska uloga škole u Hrvatskoj nije ni često ni cjelovito istraživana tema, premda je škola temeljni socijalnointegracijski resurs i osnovni kohezivni element društva. Ta je uloga škole posebno istaknuta u višeetničkim zajednicama. Kontekst obrazovanja nacionalnih manjina jedinstveno je socijalizacijsko okruženje koje treba zadovoljiti dvije temeljne funkcije: 1. obrazovati, odnosno omogućiti usvajanje znanja i vještina koje će pojedincu osigurati mjesto u obrazovnoj vertikali i na tržištu rada te, 2. odgajati građanina, odnosno omogućiti usvajanje društvenih normi i vrijednosti koje vladaju u zajednici, kao i društveno prihvaćenih ideoloških i kulturalnih obrazaca, te na taj način oblikovati aktivnoga građanina i osigurati društvenu reprodukciju. U višeetničkim zajednicama multikulturnost je socijalna činjenica, koja će, ovisno o čestini, vrsti i prirodi socijalnih interakcija, oblikovati zajednice kao više ili manje integrirane. Stoga je cilj ovoga okruglog stola okupiti aktere manjinskog obrazovanja po modelu A u Republici Hrvatskoj i raspraviti prakse i izazove s kojima se susreću u suvremenom obrazovnom i širem socijalnom kontekstu. Pod obrazovnom multikulturnošću podrazumijevamo nastojanja i prakse obrazovnih programa i školske sredine da ponude i prenesu znanja, vrijednosti i druge informacije o različitim etničkim grupama, narodima i kulturama koje učenici sreću u svojim socijalnim sredinama, ali i izvan njih, i tako osiguraju integracijski potencijal društva. Na okruglom stolu će biti raspravljeno nekoliko tema: Kako se višeetničnost zajednice preslikava u školskom prostoru? Na koje načine škola pomaže u oblikovanju etničkog i nacionalnog identiteta djece, pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj? Kako djeca balansiraju između jezika koji (obično) govore kod kuće i u školi i jezika šire zajednice? Koje su obrazovne i druge prednosti obrazovanja djece, pripadnika manjina, na materinjem jeziku i kako se one manifestiraju u socijalnoj sredini u kojoj dijete živi. Na koje integracijske teškoće i/ili izazove u sredinama u kojima žive nailaze djeca, pripadnici manjina, koji se školuju na materinjem jeziku i kako na njih odgovaraju. Sudionici okruglog stola bit će stručni suradnici i/ili ravnatelji škola u kojima se nastava odvija po modelu A za četiri autohtone nacionalne manjine u Hrvatskoj (češkoj, mađarskoj, srpskoj i talijanskoj), koji će govoriti o praksama u svojim zajednicama, te razmijeniti iskustva zajedničkih elemenata i posebnosti obrazovanja manjina u četiri različita većinsko-manjinska obrazovna i socijalna konteksta. Usporedit će se iskustva i prakse četiri hrvatske nacionalne manjine, te raspraviti sličnosti i razlike s ciljem predlaganja najboljih rješenja za poticanje čuvanja etničkih posebnosti, ali i integracijske uloge škole u višeetničkim zajednicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb