Pregled bibliografske jedinice broj: 989902
Umjetnost kao kontemplacija. Kupareova integralna estetika
Umjetnost kao kontemplacija. Kupareova integralna estetika // Kolo. Časopis Matice hrvatske za književnost, umjetnost i kulturu, 25 (2015), 1; 112-122 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Naslov
Umjetnost kao kontemplacija. Kupareova integralna estetika
(Art as Contemplation. Kupareo's Integral Aestetics)
Autori
Dodlek, Ivan
Izvornik
Kolo. Časopis Matice hrvatske za književnost, umjetnost i kulturu (1331-0992) 25
(2015), 1;
112-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Rajmund Kupareo, estetika, kontemplacija, transfiguracija, metafizički aspekt umjetnosti
(Rajmund Kupareo, Aestetics, Contemplation, Transfiguration, Metaphysical Aspect of Art)
Sažetak
Hrvatski umjetnik i promišljatelj umjetnosti dvadesetog stoljeća Rajmund Kupareo (1914.– 1996.) u svojim je estetičkim razmatranjima istraživao mogućnosti temeljnih moći spoznaje kojima je čovjek kadar sve više prodirati u zbilju i tako ostvariti opću težnju ljudskog uma za pronalaženjem bitka kako bismo mogli ovdje i sada razumjeti sebe i svijet, te kako bismo na taj način pokušali dati odgovore na pitanja koja su od važnosti za naš opstanak. Tu mogućnost Kupareo pronalazi u simboličkoj višeslojnosti umjetnosti koja se u dimenziji svoje konkretne pojavnosti objavljuje kao zagonetka. U umnim naporima oko odgonetanja te zagonetke Kupareo se oslanja na konaturalno-intuitivnu spoznaju koja je temeljem njegove kontemplativne estetike u čijem su središtu pojmovi umjetničke transfiguracije i lijepoga. Filozofsko utemeljenje svoje estetičke misli Kupareo pronalazi u aristotelovsko-tomističkom realizmu. Istovremeno, on je i originalan mislilac koji, s obzirom na suvremena pitanja u umjetnosti, vrlo suvereno iznosi i vlastite uvide i interpretacije pri čemu se njegova estetička misao može označiti kao suvremena nadogradnja tomizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Autor s matičnim brojem:
Ivan Dodlek, (337245)