Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suradnja vjeroučitelja i župnika pred izazovom evangelizacije u suvremenoj kulturi (CROSBI ID 261644)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mandarić, Valentina Blaženka Suradnja vjeroučitelja i župnika pred izazovom evangelizacije u suvremenoj kulturi // Bogoslovska smotra, 88 (2018), 3; 687-709

Podaci o odgovornosti

Mandarić, Valentina Blaženka

hrvatski

Suradnja vjeroučitelja i župnika pred izazovom evangelizacije u suvremenoj kulturi

Članak je podijeljen u tri dijela. U uvodnom dijelu autorica uspoređuje/suprotstavlja dva konteksta djelovanja s kojima povezuje poslanje vjeroučitelja i župnika. Riječ je o školi i župi. Jedna i druga doživljavaju promjene koje su u dubokoj korelaciji s promjenama u društvu. U prvom poglavlju analizira se suradnja vjeroučitelja i župnika u kontekstu evangelizacije, osobito evangelizacije kulture. Autorica tematizira taj odnos polazeći od temeljnih čimbenika u pastoralu: župnika, katehete (župne kateheze) i vjeroučitelja (vjeronauk u školi), ističući osobito važnost nazočnosti vjeroučitelja u javnim školama. U drugom poglavlju autorica analizira djelovanje župnika i vjeroučitelja polazeći od promjena koje se događaju u suvremenom društvu i kulturi, a koje se duboko reflektiraju na religioznost i vjernički život. Tradicionalna župa postupno mijenja svoje lice i dobiva nove obrise. Suradnja škole i župe promatra se kroz prizmu teritorija koji dijele i koji im je zajednički. Iako škola i župa dijele isti teritorij, gledano iz pastoralne perspektive, moglo bi se u nekom smislu govoriti o školi kao prostoru »egzistencijalnih periferija«, o kojima govori papa Franjo. Župnik (župa) i vjeroučitelj (škola) pozvani su ići ususret svima koji su dio tih periferija. U trećem dijelu autorica, oslanjajući se na učiteljstvo zadnjih trojice papa (Ivan Pavao II., Benedikt XVI. i papa Franjo), kratko naznačuje doprinos školskog vjeronauka u evangelizaciji kulture. Na kraju članaka donosi se promišljanje o suradnji župnika i vjeroučitelja iz perspektive župnika.

župnik ; vjeroučitelj ; župa ; škola ; suradnja ; evangelizacija (kulture) ; vjeronauk ; egzistencijalne periferije

nije evidentirano

engleski

The Cooperation between Religious Education Teachers and Parish Priests Faced with the Challenge of Evangelisation in the Contemporary Culture

nije evidentirano

parish priest ; religious education teacher ; parish ; school ; cooperation ; evangelisation (of culture) ; religious education ; existential peripheries

nije evidentirano

Podaci o izdanju

88 (3)

2018.

687-709

objavljeno

0352-3101

1848-9648

Povezanost rada

Pedagogija, Teologija

Indeksiranost