Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obilježja prezentacije hrvatske tradicijske gastrokulturne baštine u turizmu (CROSBI ID 673771)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bunja, Đani Obilježja prezentacije hrvatske tradicijske gastrokulturne baštine u turizmu // 4. međunarodna konferencija Strani jezici i turizam, knjiga sažetaka / Lozo, Ivana ; Krpan, Tomislav (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 27-28

Podaci o odgovornosti

Bunja, Đani

hrvatski

Obilježja prezentacije hrvatske tradicijske gastrokulturne baštine u turizmu

Preduvjet za djelotvorno i učinkovito ostvarivanje ciljeva turističkih politika jest sposobnost turističkih destinacija u zadovoljavanju potreba, želja i zahtjeva turista. Oni danas tragaju za autentičnim turističkim iskustvima, tj. onim turističkim proizvodima koji nisu konfekcijski i koji su različiti od unificirane turističke ponude. Osim usluga smještaja, drugi najvažniji aspekt turističke ponude jesu gastronomske usluge. Dok je u ponudi usluga smještaja teže moguće postići diferencijaciju u odnosu na konkurenciju, dotle je to u velikoj mjeri moguće u gastronomskoj ponudi turističkih destinacija, a osobito ukoliko se ona temelji na tradicijskoj gastrokulturnoj baštini. Umijeće pripreme jela, slastica, pića i napitaka predstavlja nematerijalnu dimenziju prehrane, a znanja i vještine koje su se održale u određenoj zajednici kroz vrijeme i prostor, prehranu čine nematerijalnim kulturnim dobrom. Kulturna baština bitan je aspekt identiteta turističkih destinacija. Identitet predstavlja kategoriju na osnovi koje se turističke destinacije međusobno razlikuju. Prema tome, uključivanje u turističku ponudu Hrvatske autentičnih jela, slastica, pića i napitaka može pridonijeti izgradnji njezina turističkog identiteta. Prezentacija tradicijske gastrokulturne baštine na turističkom tržištu je od velike važnosti, jer utječe na percepciju turista o turističkim destinacijama. U tom kontekstu javlja se pitanje na koji način u turizmu predstaviti nazive, sastav i oblike spravljanja različitih jela, slastica, pića i napitaka. Dok je recepture poželjno prevoditi kako bi turisti mogli procijeniti očekivanja u smislu autentičnosti iskustva, dotle se problematizira pitanje prevođenja njihovih naziva. Budući da su nazivi iz područja gastrokulturne baštine bitni elementi identiteta, cilj ovoga rada jest utvrditi koja su obilježja njezine prezentacije u hrvatskom turizmu.

turizam, gastrokultura, baština, identitet, prevođenje

nije evidentirano

engleski

Characteristics of Presentation of Croatia's Traditional Gastro-Cultural Heritage in Tourism

nije evidentirano

tourism, gastro-culture, heritage, identity, translation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-28.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. međunarodna konferencija Strani jezici i turizam, knjiga sažetaka

Lozo, Ivana ; Krpan, Tomislav

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-218-7

Podaci o skupu

4. međunarodna konferencija "Strani jezici i turizam"

predavanje

08.11.2018-09.11.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija