Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 989044

KAKO BOJA UTJEČE NA KORISNIČKI DOŽIVLJAJ?


Pibernik Jesenka, Dolić Jurica, Jergović Enio
KAKO BOJA UTJEČE NA KORISNIČKI DOŽIVLJAJ? // International Colour Day 21st March 2018 Theme: Colour in Contemporary / Martinia Ira Glogar, Ana Marija Grancarić, Lea Botteri, Ivana Žiljak Stanimirović (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za boje, 2018. 14, 2 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
KAKO BOJA UTJEČE NA KORISNIČKI DOŽIVLJAJ?
(HOW COLOUR INFLUENCES USER EXPERIENCE?)

Autori
Pibernik Jesenka, Dolić Jurica, Jergović Enio

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
International Colour Day 21st March 2018 Theme: Colour in Contemporary / Martinia Ira Glogar, Ana Marija Grancarić, Lea Botteri, Ivana Žiljak Stanimirović - Zagreb : Hrvatska udruga za boje, 2018

Skup
International Colour Day 21st March 2018 Theme: Colour in Contemporary

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.3.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Korisnički doživljaj, uporabljivost, grafičko korisničko sučelje, boja, prototip
(User experience, usability, graphical user interface, color, prototype)

Sažetak
Prezentacija odgovara na pitanje kako primjena boje u grafičkim korisničkim sučeljima utječe na korisnički doživljaj i uporabljivost. Korisnički doživljaj (eng. User Experience, UX) je način na koji se korisnik osjeća kada ulazi u interakciju sa sustavom. Odnosi se na percepciju vrijednosti određenog sustava, lakoću korištenja te korisnost i efikasnost u izvođenju zadataka. Sustav može biti web stranica ili aplikacija za pametne telefone. Boja predstavlja jedan od osnovnih elemenata oblikovanja grafičkog korisničkog sučelja takvih sustava. Svrha prezentacije je predstaviti istraživanje kojim se nastojalo utvrditi utječe li boja na subjektivni doživljaj korisnika, na brzinu izvršavanja zadataka i na broj pogrešaka pri korištenju grafičkih sučelja mobilnih aplikacija i web stranica. Prije eksperimentalnog dijela, u kojem je provedeno testiranje uporabljivosti i subjektivna evaluacija grafičkih korisničkih sučelja, izvedena je teorijska obrada pojmova vezanih uz korisnički doživljaj i teoriju boje. Analizom mobilnih aplikacija u području prodaje i reprodukcije glazbe definirani su trendovi oblikovanja sučelja i smjernice za dizajn prototipa koji su se koristili u istraživanju. Zatim su izrađeni interaktivni prototipovi mobilnih aplikacija za prodaju i reprodukciju glazbe na kojima su ispitanici testirali uporabljivost te je proveden online upitnik pomoću kojeg je istraženo kako kolorističke sheme pojedinih prototipa utječu na subjektivni korisnički doživljaj. Osnovne hipoteze ovog istraživanja su slijedeće: 1. Korisničko sučelje koje koristi monokromatsku shemu boja daje dojam povjerenja, ali ima manju uporabljivost u usporedbi s višebojnim sučeljima ; 2. Korisnička sučelja koja koriste više od tri boje za oblikovanje elemenata sučelja uzrokuju otežanu čitljivost i manju vizualnu privlačnost ; 3. Komplementarne boje gumba za akciju u odnosu na pozadinu najbolje utječu na privlačenje pažnje korisnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Grafički fakultet, Zagreb